Utvärderingsproffs!

Det är vad jag skulle vilja kalla mig själv efter 3,5 år på socionomprogrammet! Är det något som vi har fått träna på så är det att utvärdera jaa, i princip allt. Efter varje övning, varje träff, varje seminarium och varje kurs så ska det utvärderas. Vad har varit bra? Vad har varit mindre bra? Vad kunde ha gjorts bättre? Parallellt med detta har vi också utvärderat oss själva och ältat frågor som "Hur kändes det?" "Vad tänkte jag?" bla bla bla.. Detta har givetvis varit väldigt bra, en form av personlig utvecking skulle man kunna kalla det! Socionomstudenter är experter på att dra ur en känslor och tankar. Jag brukar vanligtvis tycka om att uttrycka mig verbalt och gör det både ofta och gärna. Efter dessa två sista veckor i skolan känner jag dock att jag skulle vilja spy på allt vad utvärdering heter. Orkar inte utvärdera en pryl till och fråga mig för allt i värden inte hur det känns just nu!! :) Det känns underbart BRA!! Mer utförligt än så orkar jag inte svara för tillfället :) Dessa kreativa seminarium med utvärderingar både nu och då har tagit kål på mig. Trots att vi har gjort så mycket kul har det varit fruktansvärt jobbigt att vara så fokuserad hela tiden och ta ställning och tänka kritiskt! Nu är dock sista skoldagen över och jag ska definitivt ta ledigt från utvärderingar ett tag :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0