lite av varje..

Jag mår konstigt nu alltså.. så mycket som händer, så mycket tankar, beslut som ska fattas hit & dit.
En riktig berg-och-dal-bana för känslorna..

Jag kan inte riktigt fatta att jag snart ska åka till Costa Rica och jobba på ett barnhem! Det känns helt overkligt..
Svårt att förbereda sig för nåt sånt också och det är jobbigt för mig som alltid vill vara väl förberedd och som alltid vill ha koll på ALLT!

Idag tog jag beslutet att jobba på Arbetsmarknadskontoret ännu en sommar. Jag får börja direkt när jag kommer hem från resan och det fick avgöra. Måste ju komma igång och jobba direkt för jag lär inte ha så mycket kvar på kontot direkt.. Men väljer man en sak så väljer man automatiskt bort något annat & det är jobbigt!

Mercan & jag har fått vår lägenhet värderad också och det var en positiv överaskning :)
Skönt att veta att man kanske har till en kontantinsats vid ett eventuellt husköp i framtiden, hihi.

Imorgon tar mina klasskompisar examen, konstig känsla det med. Det kunde ha varit jag om jag valt att gå en annan väg. På ett sätt känns det skönt att ha en termin kvar, att skjuta lite till på arbetslivet men visst hade det varit skönt att bara vara klar.. men å andra sidan hade jag ju inte kunna resa då. Sen hade jag gått miste om all den arbetslivserfarenhet som jag fått under dessa 7 månader som jag har fått chansen att jobba som socionom!!

Just nu håller jag på att baka morotskaka, ska bjuda på det imorgon på jobbet. Min sista dag där på flera månader. Skulle vilja smaka en bit nu men det ser så illa ut om det fattas en bit imorgon ju.. hmm jobbigt :( 





Kommentarer
Postat av: sanna

hej:)

visst inte vart jag skulle svara tillbaka så chansa här!

annars har jag följt din resdagbok, verkra som ni har det toppen:)

ja han har vart här endel, han var med o laga käk i fredags, och igår hämta han mig från jobbet när peter inte kunde så är så tacksam !



det är så sjukt mycket snö här nu så ni har det verkligen bra i solen.

thailand vore underbart. har mitt bokslut hos revisorn så i maj får jag se hur det ser ut.

har jag massa restskatt kan thailand bli svårt..men annars tycker jag absolut vi ska satsa!!

vore lovely:)



2010-02-24 @ 18:32:04
URL: http://sannadalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0