älskade ljudböcker

vissa dagar kan det underbaraste som finns bara vara att komma hem från jobbet/skolan, starta upp datorn o sätta på en riktigt bra ljudbok. Det är verkligen skönt att lyssna på en bok istället för att läsa den, speciellt när man pluggar o läser sjukt mycket annat varje dag. Jag älskar att läsa böcker också men just nu lyssnar jag faktiskt hellre än läser. Allt tråkigt blir så mycket roligare om man lyssnar på en bra bok samtidigt också :) Idag har jag spenderat eftermiddagen med att städa o laga mat o det var inte alls tråkigt eller jobbigt bara för att jag lyssnar på Stieg Larssons Luftslottet som sprängdes - en av de bästa serierna böcker som jag någonsin lyssnat på/ läst faktiskt! Snart är jag klar med den och häromdagen så förberedde jag och har numera också Camilla Läckbergs Sjöjungfrun på datorn som jag ska börja med när den här är slut :)

På Fredag ska troligtvis jag o Mercan på bio och se Män som hatar kvinnor som är den första boken i Stieg Larssons triologi. Den boken är riktigt bra mer filmer brukar ju inte kunna leva upp till böcker sådär, men jag har dock hört från flera håll att även filmen ska vara riktigt bra. Den är ju rejält påkostad iaf :) 

    
                               

Däremot så tror jag faktiskt inte att jag hade gillar böckerna så mycket om jag hade läst dom istället för att lyssna, de kan stundvis kännas ganska komplicerade och lite röriga med väldigt många karaktärer. Kan tänka mig att det lätt blir jobbigt att läsa sånt... Men lyssna går som sagt hur bra som helst!

Mercan har faktiskt också inspirerats av mig, han som aldrig läst en bok. :) Numera lyssnar han på bok på väg till och från jobbet varje dag, eller gjorde kanske jag ska skriva. Han glömde dock sin ipod hos Nyrre nu i helgen, typiskt :(

Blev ingen träning idag, min hals kändes sådär i morse. Skit! Vill verklige träna NU! Imorgon ska jag packa ner träningskläder o ta med till jobbet så hoppas jag att jag kan gå efter jobbet. Jag har dock märkt att jag äter BETYDLIGT mindre när jag inte tränar :) Har inte kört på en vecka nu och det är stor skillnad, är inte alls lika hungrig... så det blir billigare för mat-kassan. Både mercan jag är ju rätt stora i maten i vanliga fall:)

Nä nu ska jag hålla tummarna för att min arbetsdag imorgon kommer att gå bra och att jag kommer kunna träna efter jobbet!!

lyssna vidare på boken ska jag också...

Kommentarer
Postat av: sanna

vi ska nog också se den filmen på fredag:)

2009-03-05 @ 08:51:42
URL: http://sannadalle.blogg.se/
Postat av: susanna

Åh :) det är en hyreslägenhet på 55kvm, kostar 4300:- i månaden och då ingår kabeltv och parkeringsplats. Du får jättegärna komma och titta på den om du vill. Jag vet att grannen är lite intresserad av den också. Men kom i veckan om du vill :)

2009-03-06 @ 13:04:37
URL: http://amorina.blogg.se/
Postat av: malin

gud vad det är svårt att få tag på dej.....=)systrarna och ponta och pappsen skulle komma förbi och se melodifestivalen men kom hit du med om du vill?så kamske vi kan ta lite vin och köra lite spel=)hör av dig kram

2009-03-06 @ 15:43:27
URL: http://mj84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0