tillbaka i skolan igen

Nu var det ett tag sedan jag skrev. IGEN! Hinner inte med att blogga numera, har så mycket annat roligt o intressant som tar upp min tid men några rader då o då är ju inte svårt att hinna med egentligen :)

Idag började nya kursen, ska ju skriva c-uppsats nu under våren men innan dess ska vi läsa statistik o vetenskapsteori. Började läsa lite smått om statistiken nu ikväll o det känns inte fullt så tråkigt o jobbigt som jag först trodde. Kanske kan bli en kvantitativ uppsats istället?! haha nävars.. det tror jag inte att jag får med Sara, som jag ska skriva med, på :)

Känns skönt att vara tillbax i skolans värld igen även om jag trivdes himla bra på min praktikplats! Tiderna är det allra bästa, idag hade jag tex sovmorgon till 10, visserligen har jag läst en del plugg nu ikväll men jag kan ändå styra mer själv över min tid o det gillar jag! :)

Jag o Sara var hos syon idag och bokade in en tid, ska träffa honom på torsdag och prata om vårt planerade studieuppehåll till hösten. Åhh det känns verkligen jättekul att vi nu kan börja planera lite smått för vår lilla utlandsvistelse även om det är ett helt år kvar. Snart får jag min jul & nyårslön också som jag ska placera på mitt nyöppnade sparkonto som ENDAST är avsett för resan :) Hädanefter ska jag spara varenda krona som jag tjänar på extrajobb , jag får bara leva av studiemedlet o det borde jag klara riktigt bra nu när jag gått upp till fullt lån också.

Mina visioner om att flytta till mindre lägenhet har jag dock fått lägga ner.. Mercan är omöjlig när det gäller den frågan. Jag har dessutom insett att vi faktiskt bor ganska billigt... en flytt till en hyfsat billig tvåa skulle bara ge mig ca 500kr extra i månaden. Visserligen är det 6000kr på ett år men sen tillkommer det flera andra kostnader när man flyttar. Jag måste säkert måla eller tapetsera om i minst ett rum :) sedan kanske våra möbler inte passar helt o hållet osv.

Det är ju heller inte något vidare läge att sälja lägenheter just nu :(

På jobbfronten ser det bättre ut.. poolen ringer hela tiden o vill ha ut mig på jobb så jag har rätt mkt inbokat nu i februari!! Har dessutom fått några tior extra i timmen sedan jag blivit tvååring o fått anställningen :)

Imorgon är det skola igen några timmar, sedan ska jag o Sara planera c-uppsats o på kvällen ska jag o mercan köra lite spinning :)

nattinatti


Kommentarer
Postat av: susanna

oj, guuud det glömde jag bort totalt!! Förlåt. vi va ju och spelade idag. förlåt förlåt. skulle ju frågat dig. attans. men nästa måndag får du jättegärna hänga på och testa! det är i matteushallen vid matteusskolan mellan kl 20-22 :)

2009-01-19 @ 22:55:37
URL: http://amorina.blogg.se/
Postat av: susanna

det är helt okej att komma och prova, absolut! vi brukar normalt vara 10-17 stycken. Igår va vi dock bara 9 men det går ju det oxå :) och det är gratis att prova. volleyboll är jätteroligt!! =)

2009-01-20 @ 16:13:46
URL: http://amorina.blogg.se/
Postat av: Anna

Heej, jag blev så glad när jag hade fått ett inlägg på mig blogg=)

Ska du åka iväg??? Mallan berättade, sen läste jag ju här i ditt senaste inlägg, fasiken vad spännande! En sån där grej skulle man ju villa uppleva någon gång i livet alltså.

Jag som hade tänkt fråga om du ville ta en restis framöver men det är väl ganska kört då va?

Kramar

2009-01-20 @ 19:03:33
Postat av: Anna

Heej, jag blev så glad när jag hade fått ett inlägg på mig blogg=)

Ska du åka iväg??? Mallan berättade, sen läste jag ju här i ditt senaste inlägg, fasiken vad spännande! En sån där grej skulle man ju villa uppleva någon gång i livet alltså.

Jag som hade tänkt fråga om du ville ta en restis framöver men det är väl ganska kört då va?

Kramar

2009-01-20 @ 19:04:20
Postat av: Anna Söderberga

Heej, jag blev så glad när jag hade fått ett inlägg på mig blogg=)

Ska du åka iväg??? Mallan berättade, sen läste jag ju här i ditt senaste inlägg, fasiken vad spännande! En sån där grej skulle man ju villa uppleva någon gång i livet alltså.

Jag som hade tänkt fråga om du ville ta en restis framöver men det är väl ganska kört då va?

Kramar

2009-01-20 @ 19:05:56
URL: http://annaallehotellet1979.spaces.live.com
Postat av: Anna Söderberga

Heej, jag blev så glad när jag hade fått ett inlägg på mig blogg=)

Ska du åka iväg??? Mallan berättade, sen läste jag ju här i ditt senaste inlägg, fasiken vad spännande! En sån där grej skulle man ju villa uppleva någon gång i livet alltså.

Jag som hade tänkt fråga om du ville ta en restis framöver men det är väl ganska kört då va?

Kramar

2009-01-20 @ 19:06:56
URL: http://annaallehotellet1979.spaces.live.com
Postat av: Anonym

haha, vadå vill du inte? ;P jag och oscar är där varje måndag i stort sett och nu när terminen dragit igång vill vi ju inte missa något. 0702875192 är mitt nummer. Vi ses ju i veckan oxå men kan va bra att ha numrena :) ha det fint. kramar

2009-01-20 @ 22:40:36
Postat av: Anna Söderberg

Hej, åh herre gud va jag skäms som har lämnat så många inlägg :/ det blev nåt fel med min dator.

Jag kan åka närsomhelst, imorn om det är så :) En restis med östis är ju inte fel:)Nämen allvarligt, tänk på det.

Handskarna har jag inte hört nåt om än, jag påminnde lisa härmom veckan men...

Ja kan vi inte ses snart??

kramar

2009-01-21 @ 20:39:38
URL: http://annaallehotellet1979.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0