Hamlstad-tripp & motion

jag har visst blivit sjukt dålig på att blogga nu under sommaren.. ska dock försöka bättra mej :)

Jag kom iväg till Halmstad till slut & det var verkligen tur att jag inte bangade för det blev en riktig kanonhelg! Drog iväg i Torsdags-eftermiddag från fimpen. Jag, Sanna & Anna delade bil ner och det blev en riktigt knasig resa. Vädret var helknäppt, spöregn och storm i några minuter och sen sol och sen spöregn igen.. Usch inge kul & köra, var jätterädd att torkarbladen skulle gå sönder som en annan gång när jag körde, men det höll som tur var! Sen körde vi fel till råga på allt... Jag som ALLTID brukar ha sådan koll på allt vad kartor heter litade helt och hållet på min kära pojkvän och Peter som förklarade hur vi skulle köra. Det slutade med att vi hamnade i Göteborg!!

Vi kom fram iallafall, något senare än planerat, Annis bilkörning sista biten gjorde att vi inte blev så sena iaf :)

Torsdagskvällen blev allt lite halvdant eftersom vi kom ner så sent. Lite stressigt med att göra sig i ordning & äta så min kväll blev bara sådär tyvärr.. utgång på leffes blev det iallafall :)

Fredag drog jag, Anna & Sanna iväg till Ullared & shoppade loss lite. Jag fyndade bla en klocka, en klänning, gardiner & lite annat smått & gott :) På kvällen blev det ut & äta på ett mysigt ställe, nästa hela gänget hakade på förutom några tråkmånsar som absolut skulle se nån friidrott på Tv.. Några körde utgång även denna kväll men jag hakade på en taxi hem framåt tolv.. skönt att få somna lite skapligt. Fick dock inte sova så många timmar för grabbarna förde ett jävla oväsen när de dundrade in framåt halv fyra. Slutade med att jag blev klarvaken, gick upp och joinade "efterfesten" i köket :) Fick tom fylle-käk :) 

Lördagen  vaknade man till strålande SOL :) Vi drog till Tylösand & slappade några timmar, blev dock inget dopp för min del, liiite för kallt. Det är skandal att jag inte har badat ännu i år (förutom utomlands)!

På kvällen fixade vi grillat & gjorde oss fina för ännu en ute-kväll. Vi tjejer klädde fint i somriga klänningar & Sanna fixade allas hår (nästan). Det blev en riktigt rolig avslutningskväll, speciellt för oss tjejer som festade loss totalt :) En perfekt kväll & jag tror att alla hade kanonkul! Jag & Mercan tog bussen hem från Leffes, haha. Tyvärr gick den inte ända fram så vi fick ta svart-taxi sista biten.. fråga mej inte varför vi gjorde så... heldumt såhär i efterhand med tanke på att resan både blev dyr och långdragen :(

Söndagen blev det att städa stugan, sen blev det pizza innan vi åkte hemåt. Ännu en härlig semester avslutad, tack kära vänner för en underbar helg!


Lånad bild av Sanna, jag min klant glömde givetvis kameran hemma i Norrköping :(
Kolla in Sanna och Mallan samt facebook för fler bilder :)

Denna vecka har jag försökt att ta tag i min hälsa igen. Har tränat & varit ute & sprungit lite men fy vad seeegt det går. Mitt flås är helt värdelöst, tog mig 32 minuter att springa 5 km!! Dessa cigaretter :( Hoppas på några alkohol- och cigarett-fria helger nu!

Idag blev det löpning trots att jag hade hoppats på ute-gympa i Vasaparken. Fick inte med mej någon kompanjon och då kändes det trist att åka dit så det fick bli ett par varv runt gamla hederliga strömmen istället. Himla vackert där alltså, passade på att knäppa några bilder under mitt tredje & sista nedvarvnings-varv :)


 
 

Imorrn blir det after work med alla underbara semestervikarier på jobbet. Det är ju sista veckan som de flesta jobbar nu så det kommer att bli lite tomt sen när de slutar.. jag & Sara kör ju vidare september ut som det ser ut just nu iallafall, det känns jättebra!! Ett steg närmare RESAN!!



Idag går mina tankar även till Sanna som sörjer en familjemedlem som tragiskt gick bort idag.

Kommentarer
Postat av: Merzan

Det ända vi sa var att åka mot Göteborg inte till Göteborg som ni gjorde, sen kan man ju försöka att läsa på skyltar också inte bara prata smink, killar och kläder =).

2009-08-06 @ 01:39:10
Postat av: Anonym

kolla in denna bloggen --> http://ceciliesjostrand.blogg.se riktigt bra & jordnära! ♥

2009-08-06 @ 01:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0