utbildningshelg

idag har jag varit på samtalsledarutbildning inom Ellen hela dagen. Har varit en jättebra, lärorik och intressant dag. Vi fick några föreläsningar, bl.a en om genus som verkligen fångade mitt intresse, konstigt nog, jag fick inte ngn "damp-attack" en enda gång som jag annars alltid brukar få om föreläsningen är längre än en timme :) Sen blev det några lära-känna varandra - övningar. Vi är 8 tjejer som ska vara samtalsledare i Eller och 4 killar som ska vara det i Allan. Känns som ett roligt gäng! Det var riktigt trevligt uppstyrt också med frukost, godis, frukt & så pizza till lunch :) Imorgon väntar ännu en heldag med fortsatt utbildning sen börjar arbetet  ute i klasser o rekrytera tjejer till grupperna :)

Har precis "bäddat ner" mid i sängen & tagit på mig mjukiskläder & gjort en kopp te, låter inte så dumt va?! Tycker jag att jag förtjänar efter en intensiv heldag, ingen sovmorgon blev det heller trots att det är Lördag. Ska iväg till Emelie lite senare o käka fruktsallad o kolla film, blir mysigt, men just nu känns det som om jag kommer ha väldigt svårt att ta mig ur sängen när jag väl krupit ner här :) Mina gosekissar har lagt sig här bredvid också o ligger o spinner, sötingarna :)

Denna vecka har varit väldigt innehållsrik & lärorik. Jag har haft mitt allra första samtal med en egen klient på praktiken o det gick jättebra :) Har fått några klienter nu som jag ska ha o arbeta med under de 10 veckor som är kvar av praktiken o det känns jättekul och spännande. På Måndag är det dags för mittbedömning, känns lite nervöst men jag tror det kommer att gå bra. Ska bli kul att få höra vad mina handledare tycker om mig och min insats såhär långt.

Mercan har köpt bil föresten :) En röd Opel astra (tror jag iaf att det är) En lite mindre bil är det än den stora klumpen som han har nu så det ska bli skönt med en lite mindre bil även om jag inte kör så ofta. Blir skönt o slippa låna hans pappas gamla volvo denna vinter igen.. den är ju inte så värst pålitlig längre :)

Just nu längtar jag till nästa helg då jag o Mercan ska på spa, ska bli härligt o skönt o underbart o bara få ta det lugnt o umgås bara vi två. Sen har vi ju fri entré till träningsanläggning o pass så hoppas det blir lite träning tillsammans också :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0