fredag kväll

länge sen jag bloggade nu, har haft så fullt upp att det inte funnits tid till det. Trots det så har jag känt mig ovanligt icke-stressad den senaste tiden. Känns som det mesta omkring mig bara har fallit på plats nu. Mycket beror nog på praktiken.. känner verkligen att jag hittat min plats där nu, har kommit in i jobbet o känner ingen press över att jag måste prestera massor eller att jag måste se o lära mig precis ALLT! Har börjat lite smått med min praktikuppgift också som går ut på att genomföra ett socialt förändringarbete på individ eller gruppnivå o sedan dokumentera hela genomförandet osv. Känner mig väldigt avslappnad inför det också faktiskt.. helt otroligt, undrar vad som hänt med mig?! :)

Häromdagen fick jag ett väldigt oväntat telefonsamtal. det var från min "gamla" chef på personlig assistans i Finspång. Hon berättade att jag jobbat x antal timmar under de senaste 2 åren och att hon därför var tvungen att erbjuda mig en tillsvidareanställning!! Jag blev helt chockad! Visste inte vad jag skulle säga eller göra med det beskedet. Eftersom jag pluggar sa hon att jag kunde ta tjänstledigt o det kommer jag självklart göra men sen då?? Hur länge kan man vara det?? Perfekt om jag kunde få jobbet i höst då jag planerar att ta ett sabbatsår från plugget o jobba & resa lite. Mycket tankar kring det där så jag måste nog ringa henne igen o fråga lite mer.. jag har ju inte tänkt att gå tillbaka till det jobbet när jag är färdigutbildad, om det nu inte skulle vara så att jag absolut inte får ngt socionom-jobb vill säga.

Idag hade vi inne-dag, dvs jag var i skolan igen istället för praktiken. Alltid lika skoj o träffa alla o få känna lite gemenskap med andra praktikanter :) Efteråt tog ja carro o fatema en sväng på stan, fika på lindahls o lite shopping. Köpte en svart kjol på HM som ja nog ska ha imorrnkväll. Utgång är planerad. Förfest hemma hos emelie som ska bjuda på mat & cheesecake, mums!! :) En riktig tjejkväll med tjejerna i klassen, det var riktigt länge sen kan ja lova.. tror faktiskt att det var när vi firade min födelsedag i maj.. helt galet länge sen med andra ord :( sara blir dock inte med imorrn, hon skulle på maskerad i örebro.

Imorrn på dagen ska ja o Mercan till linkan o hälsa på hans syrra + familj. Vi ska fira lite folk som fyllt år, vilka det nu är?! Så pinsamt det där, de är så många barn i den familjen o mercan har ingen aning om när alla fyller år så ibland åker vi dit på kalas o vet inte vilka det är vi firar! Verkligen pinsamt att erkänna men så är det ganska ofta. Ska passa på o fråga imorgon när alla fyller o skriva ner det så iallafall JAG har koll på vem som fyller när :)

O efter det blir det party med tjejerna!!!
Kollade igenom massa blider men hittade INGEN bild med oss alla på :( men några andra fina bilder på mina underbara socionomtjejer!!


carro emelie fatema


Fatema saknades på stockholms-trippen förra vintern :(


elin & sara ville inte med ut denna gång :(


julstök från förra året, då var alla med, dock inte på bild samtidigt :)

Kommentarer
Postat av: susanna

vilket skönt gäng ni är. ser ut som om ni har mycket roligt ihop!

2008-11-15 @ 11:03:24
URL: http://amorina.blogg.se/
Postat av: mallan

halloj!var håller du hus ?har både ringt och messat?=(

2008-11-15 @ 22:26:55
URL: http://mj84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0