Halmstad

då var min semester slut för denna gång då.. eller snart iaf.. ska dra iväg ut till lägret igen om två timmar. Har haft en underbar vecka och helgen i halmstad har varit helt suverän :)

Åkte iväg på torsdagsmorgonen, en tjejbil o en killbil :) Jag fick köra vår bil ner. Var framme i halmstad runt 13-tiden. Tanken var att vi skulle till stugan först o packa upp o fixa men hittade inte dit, mycket på grund av mej o min vägbeskrivning som var avsedd för om man kom från ett annat håll haha. Drog till Tylösand istället o spenderade dagen där, jättefint o skönt, riktigt varmt, gick knappt att ligga o sola för man var tvungen att i o doppa sej stup i kvarten :)

Efter beachen drog grabbarna iväg o handlade o vi tjejer+ Grönborg åkte till stugan o checkade in :) Gick bättre att hitta denna gång efter att vi upptäckt att man tydligen ska följa cykelbane-skyltarna, skumt!

Stugan var över förväntan faktiskt.. alla par fick ett varsitt rum, sen var det gemensamt kök, några duchar, toaletter o en härlig altan.

Framåt kvällen blev det grill o dricka, ja hade varit rätt off på att gå ut under hela dagen eftersom ja var rätt trött o lite småsur efter lite onödigt jidder när jag inte var på mitt bästa humör :) Men jag ställde om helt efter en duch o lite mat o blev på riktigt partyhumör. Förfestandet på altanen blev jättebra med vin, snacks, massa fottande o liten drick-lek som kanske pågick liiite för länge för en del :) Jag hade iaf tur o drack precis lagom :) Tog taxi till Leffes där vi träffade på Peter Siepen i kön, han var dj där senare på kvällen. Väl inne startade vi med en drink o satte oss ute en stund.. tyvärr droppade folket från vårt gäng av några i taget så det blev bara ja Mallan Mercan o Jk som partade loss på dansgolvet den kvällen! Vi stannade dock inte så sent heller men fick ändå ett par timmar där inne med tanke på att vi var där redan vid 23. En riktigt kul kväll iaf :)

Fredagen blev det östra stranden, jättebra där också, vi hade vår egen "lilla ö" som vi låg o solade på tills den blev översvämmad :) Kvällen blev lugn, ut o käka inne i stan o sen blev det taxi hem för tjejernas del, grabbarna tog ännu en utekväll o kom he framåt tre.

Lördag drog vi till Tylösand igen, sol o bad o en massa brännmaneter, man fick verkligen se upp när man skulle ta sig ett dopp. Sanna brände sig på en. Jag brände mig i solen den dagen, i pannan o runt ögonen, ajaj.

Sista kvällen stod såklart utgång på schemat än en gång. Vi fick sällskap av Stina, Källbom, Lisa o Jimmy som kom förbi med husbilen. Det blev grill, dricka o charader på vår altan. Killarna vann men det är ju inte så svårt när man har en miljon interna grejer att göra charader av :) Tiden rann iväg rätt snabbt den kvällen o när vi väl skulle ringa till taxi strax efter tolv var det skitsvrt att komma fram..fick dock en taxi till slut o kom väl in på Leffes strax efter ett. Det var kul även denna kväll men på tok för mkt folk.. fick knappt att komma fram o dansade man mer än en minut dröp man av svett! Inte var det lätt att få sej en drink heller... bartenderna var sådär :( Vi lämnade stället fem i tre men var inte hemma förrrän halv fem. Taxi i Halmstad är verkligen SKIT! Alla bilarna vi skulle ha var reserverade men när Mallan  ringde (o väl kom fram efter en halvtimmes ringande) sa de att man inte kunde reservera bilarna den kjvällen!!! Sen var vi sex pers. också så vi behövde ju en buss.. Vi kom ju hem till slut men usch vad sur jag var innan vår bil till slut kom! Jag har inte så bra tålamod :)

Söndag blev det städning av stugan o lite sol o bad på vår strand igen. Tog en pizza o sen blev det hemfärd vid 16-tiden. Jennie var snäll o ställde upp o körde tjej-bilen hem. En otroligt lyckad semester så nu känns det lite tråkigt att vara hemma igen... Men ska ju iväg till Malta om två veckor så jag har lite roligt kvar att se fram emot :)

tylösand

ja o mallan

på altanen

hela gänget :)

nyrre, jennie, jk

i kön till Leffes :)

första kvällen på Leffes

östra stranden

nu ska ja iväg strax iväg till jobbet, fixa lite först!