Examen!

Då var det måndag igen då, dock inte vilken måndag som helst utan min första måndag som färdig socionom :)
Det firade jag med att gå till pastasnäckan på lunchen och käka lunch för 44 kr! Haha, gick fortfarande som student! Det var riktigt gott faktiskt.. konstaterade att jag inte har varit där sedan jag skrev högskoleprovet för en härrans massa år sen!

Jag har haft en underbar examenshelg som jag aldrig kommer att glömma! Startade redan i fredags morse då vi hade lite avslutning i skolan. Vi körde speed-dating, fick sitta med var och en ca 3 minuter och berätta om det första intrycket av den andra personen samt vad man tar med sig från just den personen. Jag tänkte först att det här kan väl inte bli så kul för mig eftersom jag inte har lärt känna så många i klassen. Men det blev faktiskt riktigt bra. Jag blev överaskad över hur många som hade så fina saker att säga om mig :) En riktig självförtroende boost :)

På kvällen kom Madde & Karin hem till mig på fördrink innan vi gjorde oss i ordning och gick till Trappan för sittning med klassen. Det bjöds på en supergod 3-rätters middag, gott vin och rolig underhållning. Jag orkade dock inte vara kvar så jättesent för det var första kvällen som jag sminkade mig sedan operationen och mina ögon blev såå trötta och torra och grusiga så jag kunde knappt hålla dem öppna. Tog en evighet att rengöra sen ska tilläggas :(

 
   

Lördagen var det avslutningsceremoni i Hörsalen. Lite smått nervöst innan eftersom jag & Linda arrangerat hela tillställningen. Men det blev succé även där.. lite oplanerade händelser här & där men det gav bara extra skratt tror jag :) Det kändes väldigt bra med ett så fint avslut på en lång och händelserik utbildning. Jag är så glag och tacksam gentemot min kära basgrupp som gjort att min sista termin i en helt ny klass blivit en så rolig och minnesvärd tid! Jag hade inte kunnat få ett bättre sista termin än vad Madde, Karin, Hanna, Palle, Katta, Carro och Marielle har gett mig! Tack ♥

  

Efter ceremonin blev jag mottagen av min fina familj & Michel som suttit och tittat på. Vi åkte hem till oss dit även Michels syskon, syskonbarn, pappa & Sonja kom och firade mig! Vi moffade i en massa god mat som mamma & pappa haft med sig. Till efterrätt hade jag gjort mammas goda dajmtårta som blev en riktig hit. Alla ville ha receptet på den kaloribomben, men fy vad god den är :)

Efter en hektiskt fredag och lördag kanske nu tror att det blev en vilo-söndag på det? Icke då!
Jag gick upp skapligt även då och gick på bröllopsmässa på Himmelstadlund med finspångsbrudarna! Det var riktigt inspirerande faktiskt. Jag vill gifta mig snart!! Hur ska man hinna allt man vill? O ha råd? Tur att jag får njuta av andras bröllop i väntan på mitt eget :)

Idag har jag jobbat, gör min sista vecka på AMK denna vecka! Känns konstigt..
Imorgon hoppas jag kunna gå på Zumba! Jag skulle boka förrut, gissa vilken plats jag fick? 14e reserv!!! Helt sjukt! Jag blev så depp att jag tog en bit dajmtårta, det hjälpte inte ett skit! Nu hoppas vi på 14 sjuka imorrn då :) Vädigt troligt att det händer liksom..

Kommentarer
Postat av: Hanna Dahlin

Tack själv för en härlig termin! Kram!

2011-01-25 @ 06:31:56
URL: http://hdahlin.blogg.se/
Postat av: carro

Riktigt gott på pastasnäckan och så billigt! Dit tänker jag gå på lunch fler gånger!

2011-01-28 @ 11:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0