Nu är han här :)

Vår lilla Aslan ♥

Han är så liten ju, hihi inte van vid såå små kissar. Mango är som ett stort monster i förhållande till honom. Vi hämtade honom i torsdags kväll och i början var han väldigt försiktig och reserverad (såklart!!) Han sov i vår säng hela natten. Jag sov jättedåligt, vaknade gång på gång och var tvungen att titta så att ingen av oss råkat mosa honom eller nått.. I natt måste jag dessutom sova själv med djuren eftersom M jobbar natt :(

Aslan & Mango är väl inte direkt bästa vänner ännu. De är väldigt intresserade av varann och Mango vill vara där Aslan är hela tiden, fast bara lite på avstånd. Kommer han för nära så väser hon allt vad hon kan. Han har tom börjat väsa tillbaka, haha så söt då. Idag busade dom lite med samma leksak samtidigt fast så fort Mango insåg hur nära hon var Aslan började väsandet igen och hon sprang snabbt undan, lilla mesen :D Hoppas att de vänjer sig vid varann vartefter iallafall. Det kan dock ta sin lilla tid!

   

Jag har agerat pedagog hela kvällen här hemma. Berömt & matat med godis när de har varit nära varann utan att väsa.. nu får det räcka för idag. Antar att det är mkt de behöver gå igenom som inte jag kan styra över som rang & sånt.

Har haft en riktig pluggdag annars. I morse kom Katta hit och vi gick igenom vår intervju och försöke göra ett första utkast till analys. Gick väldigt bra, dock rätt långsamt..! Kisse avbröt oss gång på gång, hihi. Sedan gick vi till Arbetets museum och förtidsröstade! På eftermiddagen hade vi färdighetsträning i smågrupper om professionella samtal. Vi körde rollspel och jag fick spela klient i form av kvinnan i ett par som gick i familjerådgivning. Madde spelade min man och Katta var vår samtalsledare. resten av gruppen fick vara observatörer och fokusera på olika saker. Sedan bytte vi roller och då fick jag vara observatör. Det var både roligt och lärorikt! Skönt med lite mer avslappnat skolarbete på fredagseftermiddagen! Det har lugnat ner sig något nu i skolan och jag känner inte samma stress som förra veckan, det är otroligt skönt. Jag tror jag ligger rätt bra till tidsmässigt också vilket underlättar pressen något!

Nu ska jag lägga mej i sängen o se en film, lär väl även få sällskap av denna lilla hårboll:




Kommentarer
Postat av: äm.

Hihi, fyfasen vilken liten sötnooos! :D

2010-09-11 @ 13:56:31
URL: http://nollsextjugosju.blogg.se/
Postat av: Sara

:D

2010-09-12 @ 11:20:29
Postat av: Emma

Vilken söt liten en! Zäta är fortfarande liten och söt, men börjar ju växa till sig ganska ordentligt. Jag hoppas vara på plats i veckan, men vi får se. Har blivit värre ni igen... Är jag där måste vi defenitivt ta lunch ihop.Och ja, det är helt ok om du länkar min blogg :)

2010-09-12 @ 14:57:23
URL: http://sodemm.blogg.se/
Postat av: Karin

Ååååh herrejesus vilken gudomligt söt liten Aslan! Jag vill bara krama! :)

2010-09-13 @ 20:56:19
URL: http://karinkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0