lite av varje

Lördagsmorgon med goda mackor, kaffe och en tjock lördagstidning! Underbart :D
Älsklingen åkte till jobbet kl. 05 i morse så jag har fått avnjuta den själv men det gick lika bra det. Har ju givetvis sällskap av odjuren som trängs här i sängen & tigger skinka :D Jag vet inte vad som hände igår dock.. Mango är jättesur på Aslan numera. Vi var hos veterinären med dem igår. Aslan fick en spruta och Mango lämnades kvar för hon skulle sövas ner och ta bort tandsten. Mercan hämtade henne senare på em när jag var i skolan. Hon var trött och sov flera timmar. När hon sedan vaknade var det som om hon inte kände igen Aslan längre. Hon bara väser och morrar när han kommer nära. Vi fattar ingenting?! Kan katter tappa minnet efter att de varit nedsövda?
Stackars Aslan undrar vad han gör för fel.. han vill busa som vanligt men får bara morr & väs tillbax, stackarn!

Idag ska jag städa lägenheten och fixa lite! Vi har fått tillbax våra köksluckor från lackeraren och de är numera vita! Jättesnyggt blev det. Nu blir det nya tapeter på det också så har vi ett helt nytt rum, typ :D När nu det ska hinnas med!?

Jag har fått ett roligt besked! Jag har fått ett jobb :D Fast bara ett extrajobb då (ett till, haha) men ändå! För några veckor sedan fanns en annons ute på ams om att Kriminalvården sökta folk med utbildning inom Beteendevetenskap! Jag tänkte först att det inte var nått för mig men fick sedan för mig att söka ändå. Sen hörde de av sig och ville träffa mig. Jag var skeptisk först och funderade på att inte ens gå dit men jag tog mig iaf i kragen och tänkte att en intervju hur som helst är bra träning inför det som komma skall :D Så jag gick dit och det gick skitbra!! Nu vill de att jag ska börja där. Kruxet är bara att för att få jobba inom Kriminalvården krävs 20 veckors utbildning (betald). För timvikarie måste man gå två sådana veckor. När ska jag få tid till de liksom!? Men de vet ju att jag pluggar så jag fick lite dispnas och kanske sprida ut mina utbildningsdagar lite mer.. Men det känns jätteskoj nu, ännu en erfarehet. Vem vet, kanske är mitt drömjobb?! :D Om några veckor måste jag väl börja tänka på våren också.. söka jobb & sånt.. ojoj känns så konstigt att inte ha en aning om vad jag gör då. Ovan känsla för mig :D


Jag & min lilla plutt i svampskogen förra helgen :D

Mitt hår känns redan lite dassigt.. matt i färgen liksom.. vill färga igen! Börjar förtså hur min kära vän Anna brukar känna sig, haha. (Fast det absolut aldrig syns på henne!!)

Näpp nu blire lite fix i lyan, sen plugg, sen Fimpen :D
Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Anna

hahhahhaha vad rolig du är!!! Nu var det faktiskt 3 veckor sedan ;)

Grattis till jobbet!! :)

2010-10-09 @ 13:53:40
URL: http://annieboten.blogg.se/
Postat av: Hanna Dahlin

Vad kul att du hittade mig, så hittade jag dig med :) Grattis till det nya jobbet! Låter spänannde!

2010-10-09 @ 16:38:09
URL: http://hdahlin.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad kul och spännande! Kriminalvården är säkert en intressant arbetsplats.

2010-10-10 @ 14:04:06
URL: http://sodemm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0