Semester från bloggen

Det lockar inte alls att blogga för tillfället, jag sitter knappt vid datorn hemma längre.
Det är mycket mysigare & skönare att spendera kvällarna utomhus nu när det är så härligt varmt :) Jag är dock glad att det äntligen har kommit lite svalare luft så att man kan leva också. Har konstigt nog tröttnat på värmen lite :) Vår kära fläkt som från början var min allra bästa vän har nu gjort mig sjuk. Eller ja, jag har bestämt mig för att det beror på den. Jag vaknar med halsont varje morgon när den har gått på max hela natten. Mercan kan dock inte slitas från den så jag har kört ut fläkten & honom i vardagsrummet på nätterna. Får se hur länge detta håller i sig :)

För övrigt mår jag bra. Det går kalas på jobbet. Allt känns under kontroll och jag & Emma jobbar jättebra ihop. Jag har haft en jätteskön helg dessutom. Bara gjort avslappnande & roliga saker och umgåtts med härliga människor. Det gjorde inte så mycket att det inte var badväder. I fredags blev det dock lite sol & bad efter jobbet. Mercan, Sanna & Peter kom och hämtade mig på jobbet. Vi åkte ut till Ågelsjön och solade och badade några timmar. Vi hade med oss mat och engångsgrill så det blev god mat på en klippa där ute. Linn & Grönborg kom också ut och var med och grillade. Mysgt! Jag deppade dock lite för att Mercan hade glömt att packa ner rosé till mig. Jag var såå sugen på ett glas :)

I lördags blev det skön sovmorgon och frukost på balkongen. Sedan åkte vi ut till Ingelsta för lite shopping. Köpte fina skor på Skorett som hade rea. Sen blev det en ny micro för vår gamla har typ exploderat :(

På kvällen käkade vi en god middag på Meze tillsammans med goda vänner. En Pina colada på Manesa blev det också!

Igår umgicks jag med älsklingen hela dagen. Vi åkte ut till Vrinneviskogen och tog ett riktigt långvarv. Sedan storhandling och film & tacos på kvällen. Vi invigde även vår glassmaskin och gjorde jättegod jordgubbsglass! Det blev farligt gott alltså! Nu längtar jag som bara den tills jag får pröva nästa smak men jag har lovat mig själv att vänta till helgen.. annars skulle den där maskinen lätt kunna gå varje dag :) Funderar på att pröva choklad eller daimglass nästa gång, vad tror ni om det?! Blåbär vore gott med :)

Jag har ingen motivation för löpning för tillfället. Inte för träning alls tyvärr :( Konstigt & tråkigt. Vill ju att det ska kännas kul & motiverande igen. Funderar på att börja gå på lite pass igen. En träningskompis skulle ju inte heller skada.. Om man ändå bodde i Finspång... men det lär väl dröja tyvärr :(
Imorrn är det Afro på Friskis.. kanske kan bli det, får se :)

Kram så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0