Underbara dagar..

...har jag haft hemma i Finspång!

I år har jul och nyår varit helt fantastiska! Älsklingen & jag har bott hemma hos mamma och pappa ända sedan dagen före julafton, bortsett från 3 nätter i mellandagarna då jag jobbade i stan. Det har varit helt underbart och jättemysigt! Vi har ätit underbara frukostar med en massa gott pålägg, myst i soffan med gott fika som mamms har bakat :) Sovit länge och vaknat till dagar som varit helt blanka i kalendern, hur skönt är inte det? Härligt med sådana dagar ibland även för ett planeringsfreak som jag :) Jag har till och med lyckats leva i nuet nästan hela tiden! Som jag kämpat med det i flera år, haha.

Eftersom de var ett tag sedan jag bloggade blir det en hel del text om jag ska berätta i detalj om jul och nyårshelgen. De flesta som läser här vet ju redan vad jag pysslat med så det räcker nog med att säga att det har varit helt suveränt! Jag trivs så bra hemma i Finspång, det är verkligen HEMMA! Närheten till föräldrna är så mysig, sen är det så skoj att vara nära alla underbara vänner som finns där :)

En sak som jag längtat efter är dock havregrynsgröt!! Trodde aldrig att jag skulle längta efter det, haha. Tur att det finns i Finspång också :)
Igår efter träningen fick jag ett sådant sug efter det så jag gjorde i ordning en skål och åt mitt på eftermiddagen, har aldrig hänt tidigare. Idag har jag ätit det både till frukost och mellanmål trots att vi har haft annat hemma. Lite smått sjukt..

Igårkväll hade jag och Mercan först tänkt att gå på bio men sen drog tiden iväg så snabbt att vi bestämde oss för att vara hemma och se film istället. Vi började med att se skräckisen Paranormal Activity men när jag kom på att jag ska sova själv hela veckan (Mercan jobbar natt) så tvingade jag Mercan att stänga av. Av det lilla jag hann se så verkar den vara sjukt läskig. Vi satte på GSI med Johan Falk istället och den var jättebra! Vi gillade den så mycket att vi såg nästa film - Vapenbröder också.

Idag har jag varit på stan och shoppat loss lite, handlat det sista inför resan och spenderat lite julklappspengar :)
Fyndade lite på rean också, extra roligt :)



Jag & sötnosen. Tyvärr ända bilden från själva julafton :(


Skoj i Sannas kök :)


Nyårsfina ♥








Tack alla nära & kära för en helt underbar jul & nyårshelg ♥ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0