Hejdå-fest

Sitter här fixad & klar inför kvällens fest: hejdå-fest för Fatema. Känns lite knäppt att fira en sådan sak för jag tycker det är riktigt tråkigt att en sådan underbar vän ska flytta alldeles för långt bort från mig :( Förhoppningsvis blir det fler trippar till Stockholm framöver iallafall :)

Väntar på Peter som ska till oss ikväll & umgås med Mercan. Han ska skjutsa mig bort så jag slipper gå den långa vägen :) Det ska bli riktigt skoj att festa ikväll & umgås med vänner & kollegor från jobbet! Vet inte riktigt vart vi ska än, finns ju inte så roliga alternativ att välja på här i norpan.

Annars är det mest skolstress i mitt liv (som vanligt) det ska bli sååå kul att äntligen få skriva ett inlägg utan skola om några veckor! :) Jag fick besked om senaste tentan i morse med, G denna gång.. känns skönt med tanke på att jag inte la ner så mkt energi på den + att den var otroligt tråkigt att skriva. Lite tråkigt är det dock att avbryta mitt vg-flow denna termin. Men men G är huvusaken :) Jag har ju allt klart med jobb nu oxå, kan för övrigt äntligen berätta att jag till slut fattade mitt beslut gällande jobb! Så från och med den 31 januari kommer jag att arbeta som socialsekreterare på Socialkontor Väster här i Norrköping. Jag ska jobba som utredare i ungdomsgruppen! Det känns jättespännande och lite läskigt! Men mest kul! Häromdagen fick min ständiga kompanjon Sara även erbjudande om jobb där så vi tycks fortsätta vår gemensamma väg i livet. Haha. Så komiskt att våra liv av någon anledning alltid blir så lika trots att vi egentligen inte är så nära vänner. Vi hade samma praktiplats, skrev b- och c-uppsatserna tillsammans, har haft samma extrajobb, gjorde samma (nästan) resa och nu hamnar vi på samma jobb IGEN! Haha! Alla på jobbet tror att vi är oskiljaktiga även privat men faktum är att vi inte alls träffas så ofta på fritiden :) Det känns iallafall väldigt skönt att veta att man ska få jobba med någon som man funkar så oroligt bra med!

Nä nu är det dags att släppa allt vad jobb & skola heter och bara ha roligt ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0