God mat

Sitter just nu och äter en helt underbart god kycklinggryta med ris som älsklingen har gjort.. vet inte vad han har haft i men himla gott är det iaf :) Den senaste veckan har det varit så roligt att både laga och äta mat hemma hos oss. Vi har börjat leta upp lite roligare recept i kokböcker och på nätet, på helgen bestämmer vi ett antal rätter som ska lagas under kommande vecka. Sedan handlar vi allt som behövs på en gång. Enkelt, smidigt och GOTT!
Tack Sanna för inspirationen :)

Förra veckan gjorde jag bl.a. kyckling i ugn med en jättegod marinad, minns ej exakt vad som var i men man skulle iaf vända kycklingen i sesamfrön vilket blev rikigt gott!

Idag var jag, Sara & Fatema på Resia för att få lite tips & råd inför resan men vi fick tyvärr inte så värs mycket hjälp.. iaf inte svar på de frågor som vi hade. Blev hänvisade till andra ställen.. UD tex.. aja, vi satt & drömde oss bort ett tag med resekatalogerna iaf. Inte helt fel det heller :)

Efter det försökte jag & Sara peppa varandra till att orka en strömmen-runda.. måttligt motiverade bytte vi iallafall om och bestämde att vi minsann skulle orka ett varv. Det blev två :) Mycket nöjd & glad! Imorrn väntar ett styrkepass som jag faktiskt ser fram emot. Har varit lite sådär med motivationen sista tiden..

Jag & Mercan måste köpa ny säng.. vår är verkligen helt utsliten, av olika anledningar :)
Den är ju begagnad så den var dålig redan innan.. den lutar liksom inåt som ett V så vi tvingas ligga jättetätt ihop vare sig vi vill det eller inte. Inte så bra för oss som båda två periodvis lider av värmeslag på nätterna och då bara inte tål kroppskontakt :)

Nu börjar snart min TV-kväll, Idol/Färjan och sedan Hollywood-fruar som jag ännu inte sett men som jag lovat Sara att jag ska se ikväll :)

Hoppas ni får en skön måndagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0