Vaccin!

Det är mycket vaccin som ska in i min kropp inom den närmaste framtiden. Dels flera sprutor inför resan men också det omdiskuterade SVININFLUSA-VACCINET! Jag har funderat massor på om jag ska ta det eller inte och har nu kommit fram till att det mesta talar FÖR att ta den! Jag ska ju trots allt iväg till de områden som influensan härstammar ifrån, sedan ska man väl tänka på den smittspridning för alla människor i riskgruppen som ökar om en del väljer att inte vaccinera sig. Inte vara så egoistisk med andra ord men visst blir man lite nojjig när man hör en massa skit!

Jag kommer troligtvis att ta sprutan redan nästa vecka. Måste ha det gjort för att kunna påbörja all annan vaccinering eftersom man tydligen inte ska blanda svin-vaccinet med annat vaccin.. Lika bra att få det överstökat men lite läskigt känns det allt!


Nu har jag äntligen köpt en ny vinterjacka och en varm sådan också :)
Jag hittade ju en jacka på VeroModa för ett tag sedan men när jag skulle köpa den några dagar senare så var den slut i båda Vero Moda-butikerna :( I Måndags var jag en sväng på stan med min kära bror och hittade då just den jackan, fast i en helt annan butik, inne på Axelssons :) Har aldrig handlat där tidigare men de har tydligen en del av det som finns på VeroModa, tilläggas ska att den var 100 kr billigare på Axelssons :)

Nu är jag redo för ett besök i Umeå i januari :)

Köpte även en födelsedagspresent till Mercan som fyller år på Fredag, dock inte inne på Axelssons utan i en annan butik. Hoppas det blir bra.. är lite av en chansning men vi får se. Det är ju vara kul med överaskningar :)


Måste även berätta att min hy har blivit mycket bättre den senaste tiden och det måste bara bero på Rosenserien!! Helt sjukt att det kan göra sådan skillnad men deras produkter är verkligen perfekta för just mitt ansikte. Förut hade jag alltid små pluppar & acne som blossade upp lite då & då eller rätt ofta (typ jämt)! Nu var det ett bra tag sen jag hade något & det är såååå skönt!! :)

Jag har funderat ett tag på en Scary Movie film som jag skulle vilja se.. jag minns dock inte vilken det är. Det jag minns är att en av karaktärerna i filmen har ett suddigt ansikte, även på ett fotografi haha. Jag minns att den var så grymt rolig, iallafall för 5-6 år sen :)




Någon som vet vilken jag menar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0