Summering av helgen

Helgen har rullat på i faslig fart som vanligt, så typiskt att den ska ta slut så fort. Två dagars ledighet per vecka är för lite, tre vore bättre :)

I fredags efter jobbet åkte jag till gymmet och gick på ett intensiv-pass. Jag var lite sur för Mercan hade lovat att träna med mig men sa att han var tvungen att jobba istället :( Jag surade som tusan när jag cyklade hem men det fick jag äta upp en stund senare när jag steg innanför dörren. Där möttes jag av en jättemysig lägenhet med en massa tända ljus, lugn musik och en massagebänk uppställd i vardagsrummet. På massagebänken låg dessutom en present till MEJ :) :) Åh, jag blev så glad. Älskar sådana överaskningar & massage är jag ju inte direkt bortskämd med :) Vi hade en jättemysig kväll, lagade tacopaj och såg idol och sedan vårt nya favvo-serie FLASHFORWARD!! Den går direkt efter Idol och vi har fastnat i den båda två :)

På lördagen blev det lite shopping med Mallan. Jag hade tänkt att handla en hel del men det blev visst mycket snack & liten verkstad på oss :) Jag köpte bara underkläder & en ansiktskräm, inte vad jag tänkt mig men hade himla skoj ändå :)

Efter det åkte jag till Finspång och firade fars dag lite i förskott, umgicks lite med familjen,mysigt :) Pappa fick Barack Obamas bok av mig som han blev väldigt glad över!  

På kvällen blev det lite tjej-häng hos Annis med Karin och Mallan. Vi lagade en suuuupergooood kycklingrätt med persika i ung. Verkligen gott :) :) Till efterrätt blev det Ben&Jerry-glass, minns ej vilken det var men den var också suveränt god! Vi satt mest & snackade hela kvällen, dom andra drack lite vin men jag skulle ju köra till stan så jag fick nöja mig med vatten.

Idag vaknade jag 11.30!!!!! Snacka om att jag fick panik, hatar att sova bort halva dagen, iallafall när jag inte är bakis eller så. Jag flög upp ur sängen och gjorde 100 saker samtidigt i typ en timme för att ta ifatt all tid som jag missat, haha knäppt :( Tog en sköön höstpromenad med Mercan innan han började jobba, lagat lite mat & nu ikväll har jag hunnit med lite söndags-slapp också :)

Japp.. där har ni min helg :)

Föresten, det låg ett jättefint halsband i paketet som jag fick av Mercan ♥


Söndagsångesten kommer smygande också nu känner jag, brukar inte ha det längre men jag vet att det väntar en hel del jobbiga saker på jobbet denna vecka :(

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0