VårRus

japp, då har man avklarat årets vårrus igen då, inte fullt lika skönt väder i år men som tur var höll det uppe från regn under själva loppet. Det gick hyfsat för min egen del, är dock lite smått missnöjd med min tid. Jag tyckte att jag höll ett mycket högre tempo i år och jag tog verkligen ut mig totalt denna gång!! Det var tack vare Sara som jag orkade kämpa på ända till slutet. Hon var pigg som tusan i år och tvingade mej (eller ja, min vinnarskalle tvingade mej kanske jag ska säga) att hålla jämna steg med henne :D Vi gick i mål på exakt samma tid, 24,55, visserligen bättre än förra året (2 sekunder haha) men förra året tog jag det sjukt mycket lugnare... Kanske får konstatera att jag inte är lika vältränad som förra året :( Löp-träningen i år har ju inte varit sådär jätteregelbunden direkt, men men.. man får va nöjd ändå!

Efteråt hämtade vi ut vår picnick-korg rätt snabbt och traskade hem till Carro för att ha picknic på hennes vardagsrumsgolv :D VLite mysigare än att sitta ute i regnet!

Det var en kul kväll iallafall, trots att jag och Sara surade lite till en början för att vi var så övertygade om att få en mycket bättre tid! Så fel man kan ha ibland... haha.

Duktiga Carro kämpade sig igenom och sprang hela loppet trots ett ont knä, hur smart det egentligen var att springa återstår att se men hon är värd en eloge (eller var det heter) iallafall bara för att hon kämpar så otroligt bra!!

Våra tider: (förra årets inom parentes)

Jag        24,55    (24,57)      -2 sek

Sara      24,55    (25,02)      -7 sek

Emelie  27,48    (27,13)     +35 sek

Fatema 27,55    (25,45)      +2 min 10 sek
Carro    30,48     (27,43)     + 3 min 5 sek

Jenny     ?

Jag & Sara genomförde vår opponering idag också och det gick jättebra!! Skönt att ha det avklarat, imorgon väntar opponeringen av VÅR uppsats då vi får veta om det är godkänd och vilka ev. kompletteringar som vi måste göra. Känns nervöst såklart men det kommer nog gå bra. Ett par kompletteringar har de flesta fått hittills så det räknar jag med att vi också får! Bara den blir godkänd!! imorgon är alltså min SISTA dag i skolan på väldigt länge! Det känns konstigt, det känns lite overkligt att jag inte ska börja skolan i höst igen utan göra något helt annat... märkliga tanke :D Fast skönt också såklart!

Imorrnkväll ska vi till Linköping och träffa den halvan av släkten! Vi ska fira ett gäng folk som fyllt år, bland annat lilla Alicia som fyllde 1 år igår :D Sötnosen har precis börjat gå nu också, skojjigt :D

Jag är hungrig nu, trots att jag vräkt i mej massor av mackor, pålägg och choklad hemma hos Carro... det är ngt fel på mej ibland (rätt ofta) i det avseendet... kanske borde ta mej nått att äta så jag kan somna iaf :D

Jag är föresten med på nt.se på en skitful bild när jag spurtar järnet precis innan målgången, hahaha, det syns tydligt att jag verkligen tar det på blodigt allvar :D

nää, en bit mat var det ju!
nattinatti


Kommentarer
Postat av: Carro

Haha, ja jag såg dig på NT24, det såg så bra ut så!

Tack för elogen (eller vad det heter)

2009-05-29 @ 08:45:05
URL: http://carolinekarlström.blogg.se/
Postat av: sanna

japp jag kan ta med linnet:)

2009-05-29 @ 09:26:47
URL: http://sannadalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0