Stockholm

Måndag igen då, känns faktiskt riktigt bra för att vara veckans första dag. Min vanliga Söndags/måndags-ångest lyser med sin frånvaro, kan i och för sig bero på att jag drar iväg till Sälen på Onsdag :)
'
Helgen i Stockholm har varit underbar!! Vi åkte upp rätt tidigt på Fredagen så det blev en extra dag på stan, fredagen gick dock mest åt att bara spana in allt som jag kanske skulle kunna köpa :) Passade även på att träffa Stina över en fika. Kvällen spenderade vi i den lånade lägenheten, lagade kyckling i pitabröd och myste framför tv:n. Delade på en flaska vin & ja vart givetvis aningen lullig :)

Lördagen blev det shopping några timmar sedan hem o göra sig iordning inför kvällen. Vi var i globen redan vid halv sju för att vara på den säkra sidan :) Blev dock lite besvikna när vi insåg att vi inte hade dom bästa platserna direkt.. högt upp och ganska långt åt sidan :( Våra platser gav oss dock en bra utsikt över green room och platsen där Petra Mede blev stylad mellan varje famförande, kul & se det med :)

Alla låtarna var SÅÅÅ otroligt bra live, till och med Snälla, snälla, nej jag skämtar inte!! När alla bidrag hade framförts så sa jag till Mercan att det inte spelar någon roll vem som vinner. Har det någonsin varit så förut?? Sjukt jämnt i år men samtidigt väldgt kul och ännu mer spännande! Tyckte lite synd om Måns, det såg verkligen ut som om han trodde att han skulle vinna. När det blev klart att så inte var fallet så såg man hur oerört besviken han blev.. men vem skulle inte bli det.

Jag lyckades även få platsen bredvid en man som uttryckte en hel del starka åsikter om typ alla låtarna, haha, han ville väldigt gärna diskutera dem med mig, Mercan hade mycket roligt åt detta, haha.  

Är glad att Malena vann, hon var ju en av mina favvisar sedan innan!

Har tyvärr inga bilder från helgen, inga roliga iaf. Har konstaterat att vår kamera är riktigt kass. Alla bilder från globen blev alldeles för mörka. det var även svårt att få dem skarpa, synd!!  Har i o för sej några filmklipp av bättre kvalitet, dessvärre vet jag inte hur man lägger upp dem här!

Söndagen gick åt till shopping, oj vad jag har handlat. Tre tröjor, kofta, chinos, scarf, smycken, klänning, skärp, gardiner. Mercan handlade också en hel del. Vi åt en supergod lunch på en restaurang vid Hötorget, Square-någonting hette den nog. Kycklingspett med tzatsiki, tomatröra och bulgur (mercan tog pommes till sin). Sen blev det hem till lägenheten & städa innan hemfärden!


Denna dag har mest gått åt till plugg, har äntligen fått kontakt med vår handledare som förövrigt verkar vara helt suveränt bra (säger jag efter ett samtal med honom, haha) Vi fick iallafall bra respons på vårt arbete såhär långt och imorgon ska vi träffa honom för att gå igenom vår intervjuguide. Allt verkar lösa sig med andra ord!! Härligt!

Blev ett arm-pass med Carro nu ikväll, gick jättebra. Roligt att vara på gymmet igen :) Vi var där i nästan två timmar, mycket av tiden gick dock åt till prat, c-uppsats och sommarjobb. Carro kanske kommer och joinar mej & Sara på AMK i sommar. Skulle vara skitkul att jobba ihop hela sommaren!!

Nä nu ska jag ner i tvättstugan igen!
Kramis!

Kommentarer
Postat av: susanna

Låter som en jättemysig helg!!! =)



Haha, ja men det är tur att man inte betalar så dyra pengar så det känns som man slösar pengar på att inte gå dit iaf ;) Hör av dig nästa vecka, är kul om du hänger på. Idag va vi nästan för många, det blev rörigt spel och förvirrande av att vara så många i hallen som inte visste när de skulle spela eller var de skulle stå. lite jobbigt. förhoppningsvis blir det inte så många nästa gång :)

2009-03-16 @ 22:40:42
URL: http://amorina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0