bio m.m.

Jahopp, igår blev det som sagt bio som planerat. Fick dessutom sällskap av peter, sanna, emma o ante. Innan filmen blev det en god grekisk middag på Akropolis, jag tog souvlaki men blev som vanligt mer sugen på mercans mat :) Han tog en nån färs-biff som var jättegott kryddad. Han var så snäll så vi delade :)

Filmen var helt suverän! Jag blev verkligen inte besviken! Självklart var mycket från boken borttaget (av naturliga skäl) men storyn blev ändå väldigt lyckad!! Skådisarna gjorde ett skitbra jobb dom med och var perfekta för sina roller, speciellt Noomi Rapace som var klockren som Lisbeth Salander! Kändes bra attt jag läst boken innan, då förstärktes karaktärerna ännu mer och jag blev ännu mer berörd av filmen!

Ska bli skoj att fortsätta lyssna på sista boken nu med, nu har jag ju bättre bilder av personerna dessutom :)

Igår var jag med familjen på shoppingtur i Norrköping, var bland annat på plantagen där jag äntligen köpte mina frön så nu tänkte jag sätta igång och så :) Köpte olika örter som jag ska ha ute på balkisen när det blir lite varmare!
Kollade efter gardiner till data-rummet men hittade ingenting, typiskt. Efteråt åkte vi hem till mej o mamma fixade semlor av sina hembakta släta bullar, jag åt två stycken (dom var inte så stora, hihi). Gårdagen blev en riktig ätardag med andra ord :)

Kom nyss in från en skön promenad med älskis, o nu har han dragit iväg på match. Sista matchen för säsongen! Kan det blir bättre?!? :) Gud vad jag är taskig, hihi, men att jag inte gillar dessa satans matcher är väl ganska välkänt vid det här laget :) Unnar honom såklart att träna o ha kul, men det är ju träning eller match JÄMT!! Nåja, nu blir det lite lugnare ett tag framöver, o inga äckliga stinkande träningskläder i vår lägenhet, underbart!!

Vad händer ikväll då?? Iväg till finspång i Mallan kanske? Jobbigt bara att köra hem sen inatt... vill helst vakna här imorgon. Hm, beslutsångest som vanligt! Klockan är ju inte så mkt ännu så det bli att grubbla på det ett tag till!

Ha en skön helg!!
Kram/S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0