underbara liv

jag önskar att man kunde stoppa tiden ibland (samtidigt som jag vill att den ska gå fort så vi kommer iväg på resan snart) för jag har det så otroligt bra just nu. Hela min studietid har varit helt fantastisk. Idag slog det mig att den snart är slut. Jag kommer visserligen att plugga igen nästa höst men det kommer inte bli samma sak utan alla härliga människor som finns i mitt liv just nu.

Jag är så glad att jag började på socionomutbildningen och ännu gladare är jag att jag gjorde det hösten 2006 i Norrköping. Jag undrar om det är som folk säger, att studietiden är den bästa tiden i ens liv. Jag kan tänka mig att det är så iallafall.

Men vad svårt det är att "fånga dagen" att leva i nuet och njuta av det och inte tänka på vad som kommer sen. Det är så lätt att gnälla över småsaker men man har egentligen så mycket att vara glad & tacksam över!

Jag undrar hur det blir sen när man ska ut i arbetslivet, även om man fått ett jätteroligt och utvecklande jobb så kanske man inte alls har så mycket gemensamt med arbetskamraterna. Jobbar man heltid finns inte mycket tid över till vänner, familj o nöjen. Då blir det ens liv. Konstig tanke..

Nu ska jag iallafall forstsätta att glädjas åt det jag har just nu. Min familj, mina vänner, min pojkvän, min hälsa & jaa hela min livssituation faktiskt!

Glöm inte bort att glädjas åt allt det bra här i livet innan det är för sent..

Tack vänner för att ni finns! ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Halleluja

2009-03-26 @ 22:39:17
Postat av: Sara

jaa, halleluja, prisa mitt underbara liv :)

2009-03-27 @ 12:58:35
URL: http://saraosterberg.blogg.se/
Postat av: Anna

Heej, tack för inlägget=) jag blev nöjd med håret, trivs ju bäst i mörkt.

Otten? låter spännande, vilka är ni?

kraaam

2009-03-27 @ 13:35:47
URL: http://annieboten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0