Sälen

I onsdagseftermiddag, något senare än planerat drog vi alltså iväg mot Sälen & tre dagars härlig skidåkning. Vi höll dock på att inte komma iväg först då takboxen som vi skulle hyra inte passade på Källboms bil. Jag & Simon blev tvungna att åka till mekonomen för att köpa kortare räcken, modellen som skulle vara på just vår bil var givetvis slut så vi fick åka tyill ytterligare en mekonomen som lyckligtvis hade dom :)

Vi kom iväg vid tre-tiden med totalt fullpackad bil, Emelie envisades med tre väskor, vi andra hade EN var, sötnos, hihi :)


Första dagen blev verkligen kanon!! Strålande sol & blå himmel, ett par minusgrader som senare övergick till plus. Svettigt värre blev det men så underbart härligt! mindre härligt var dock att mitt ansikte gjorde jätteont och var knallrött efter en hel dag i solen. Brände min stackars överläpp också hur nu det gick till :)

     

Efter en hel dags åkning i Linvallen där vi sov första natten åkte vi vidare till Martins stuga vid Hundfjället där vi skulle bo resterande dagar, lagade mat & spelade Alias i väntan på att resten av gänget skulle dyka upp. Blev verkligen imponerad av stugan, jättestor (vi var sammanlagt 13 personer) o fin o värsta bästa läget :) Ja & mercan fick en egen dubbelsäng första natten men den blev vi tvungna att överge när de andra kom upp o dom blev tvunga att sova tre i den sängen. Vi fick ett eget rum med våningsäng, inte fel det heller :)

  

Fredagen blev det åkning i Tandådalen & Hundfjället. Jag, Emelie & Carro hittade vårt favvoställe i Hundfjället med en massa röda & roliga backar. På kvällen lagade vi tacos & hade trevligt. Vi tjejer hade tänkt att ha en lugn hemmakväll men efter en hel del vin &  rolig stämning i stugan bestämde vi oss för utgång i sista minuten. Var skoj ute men väldigt mycket påflugna människor av manligt kön.. kändes lite Malta över det hela.. :(

    

Lördag blev det ännu mera slalom, trötta o lite bakis men vi körde på rätt bra ändå! Passade på att delta i en tävling som hölls i backen. Den gick ut på att man skulle åka en slalombana två gånger och försöka få samma tid båda gångerna. Emelie var duktigast av oss men det kan ha berott på att vi andra mest gick in för att slå vår första tid & inte matcha den :)
Efter en heldag i backen blev det en lååång stund i bastun! Kvällen spenderades i stugan, lagade mat & kollade på Robinson. Ingen som orkade sig ut den kvällen.. vet inte vad som har tagit åt grabbarna som vanligtvis brukar kunna köra på hur mycket som helst.. hmm...

     

Här står jag nedaför Väggen som är den brantaste backen i Hundfjället. Ser ut som om jag precis kommit ner men ska erkänna att jag varken ville eller vågade mig på den backen :) På sista bilden är det Robinson på TV, alla var så inne i programmet, såg riktigt roligt ut :)

Nu ska skidorna ner i källaren och inte komma upp mer denna säsong. Nu vill jag ha VÅR!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0