jobb & träning

idag var man tillbax på jobbet igen, var lite smånervös innan, som vanligt, men det gick faktiskt kanon idag! Fattar inte att jag ska hålla på o oroa mig hela tiden.. har ju varit praktikant där i hela 20 veckor & ändå stressar jag upp mig o måste göra allt helt PERFEKT! Usch, dumma mej! Lite halvdant är också bra!
Det var roligt att jobba idag iallafall för jag hade turen att få vara på min älskade målgrupp men så underbara & snälla människor att jobba med. Då går allt mycket bättre!!

Idag startade träningen till vårruset också! Jag var peppad som tusan hela dagen men när jag cyklade hem från jobbet höll jag knappt på att ta mig framåt av all blåst, då kändes det inte lika lockande med löpning! Kom iallafall ut & sprang ca 5 km tillsammans med Fatema, Emelie & Carro! Duktiga oss! :)

På tal om att cykla.. varför finns det så otroligt många människor i denna stad som alltid ska kommentera när man råkar cykla på trottoaren!!!??? Vart sjutton ska man cykla då när det står bilar längs med hela vägkanterna på båda sidor?? Vägen däremellan är jättesmal och så finns en jättebred trottoar, självklart väljer man trottaren!!! I morse råkade jag ut för detta fenomen IGEN. Jag fick syn på en tant på ca 20 meters avstånd som kom gående mot mig på trottoaren. Hon fick syn på mig med direkt, det såg jag. Hon gick då i mitten av trottoaren som för övrigt var så pass bred att man skulle fått plats att gå 4-5 personer i rad.Tror ni att hon tog ett kliv inåt eller??? Såklart inte, istället förflyttande hon sig utåt, åt mitt håll bara för att tvinga ner mig på gatan. När jag vägrade fick jag den vanliga uppläxningen om att trottoarer inte ska cyklas på! Åhh så töntigt! Självklart ska man inte cykla där om det finns ngt bättre ställe att cykla på & självklart har gångarna företräde på trottoarerna men En person liksom?! Vissa har visst för lite att bry sig om här i livet...


Nu blir det Mercans goda ugnspannkaka med äpple & bacon, MUMS!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0