Mini-semester i Frankrike

Det blev som sagt en liten tripp utomlands för mig denna sommar trots att jag sparar för fullt till långresan. Blev perfekt att åka precis mellan skola och sommarjobb, och det blev verkligen PRECIS :D

Åkte iaf iväg tiiiidigt i söndags morse, jag Mercan, Sanna, Peter och Andreas.. höll på att missa flyget på grund av att vi fick vänta på en viss person som försovit sej!! :D Tanten i incheckningen var så otroligt tjurig när vi väl kom fram trots att vi bara var 5 minuter sena.. visst att det var fel av oss men den attityden är INTE ok hos personal som jobbar med service...
Iallafall.. väl framme i Marseille hämtade vi ut vår fina bil och åkte iväg mot Toulon, minns inte vad den lilla byn där vår lägenhet låg hette men det var iallafall mellan Marseille och Toulon. Värdet var lite halvdåligt första dagen så vi passade på att kolla runt lite på "stan" åt lite mat och körde en omgång chicago som Källbom vann. På kvällen gick vi ut och åt på ett ställe som våra svenska grannar rekomenderat. Det var ett ställe med mussel-buffé... vi var lite skeptiska till en början, iaf jag & Sanna, men det visade sig vara en riktig hit. Jag åt en hel skål musslor & det var helt suveränt gott!! Ett minus för alla fransmän som satt & glodde på oss konstant! Det var otroligt störande!! Men vi såg v äl lite smått bortkomna ut till en början kanske... fattade inte om man skulle hämta maten själv & i så fall vart den fanns haha. 



Dag två blev det beachen precis vid vår lägenhet, den var helt OK, det var dock rätt blåsigt den dagen så något bad blev det inte för min del, lyckades dock tvinga mig till ett pytte-dopp en gång... :D
   
 

Efter beachen blev det lite sol på vår underbara altan och en liten promenix runt området. Till kvällen blev det grillning på altanen, god mat, vin & "jag har aldrig.." haha. Fyra av oss begav oss sedan neråt stan medans en person bangade!! Vi hamnade på ett mysigt litet ställe där vi drack en underbart god Pina Colada :D 
     
  

Vi hann även med ett besök i St Tropez... där blev vi dock lite sått besvikna. Dels blev resan dit den längsta & jobbigaste på länge, fy tusan vilka vägar de har i Frankrike & bara EN väg in & ut från St Tropez... helt sjukt dåligt!! Stan var rätt mysig, vi strosade runt bland båtarna nere i hamnen, tyckte dock inte att det var nått speciellt direkt... som ett vanligt ställe...
Till en början hittade vi heller ingen strand så halva dagen hann gå innan vi till slut kunde lägga oss på en härlig strand!

   
     
Sista dagen spenderades på en annan strand nära vår lägenhet.. jättefin strand & helt perfekt väder! Blev en riktig heldag med sol, bad, glass, beachspel & slappande!

 Peters berömda insmörjning av Sanna :D 

    
Huset som vi bodde i & utsikten från lägenheten :D
Sammanfattningsvis en härlig & rolig semester som tyvärr tog slut alldeles för tidigt!

Kommentarer
Postat av: sanna

helllu:) tänkte bara kolla om du skulle ha linnet?annars har jag en annan som är intresserad också

kramis

2009-06-08 @ 21:20:11
URL: http://sannadalle.blogg.se/
Postat av: Emma Simsek

:) tack så mycket.

2009-06-10 @ 23:01:04
URL: http://emmasimsek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0