hemma-dag

idag sitter jag hemma o pluggar, skönt att slippa gå upp tidigt o göra sig i ordning. jag har suttit i sängen hela förmiddagen o läst o skrivit lite om olika forskningsmetoder. Jag o Sara har ju i princip redan bestämt att vi ska använda oss av kvalitativa intervjuer till vår uppsats men det är ganska intressant att läsa om de andra metoderna också.. kanske inte enkät då hihi. Men observationesstudier av olika slag skulle vara intressant att genomföra någongång.

Det har varit två killar här idag o fixat vår ventilation också men dom gick precis. Var lite smått orolig först att dom skulle komma tidigt i morse o sabba min sovmorgon men dom plingade inte på förrän 10 så det var lugnt :)

Idag är min lilla gummsa hos doktorn för provtagning, mercan tog henne med sig i morse o sen har hon fått spendera dagen hos min syster. Om jag känner Myrra rätt kommer hon att sura hela dagen sen när hon kommer hem. Hon hatar veterinärbesök fast hon har blivit väldigt duktig nu måste jag säga. Vi åker ju med henne dit relativt ofta så det har blivit en vana för henne med stick i tassen o bli av med några provrör blod. Hoppas verkligen att värdena är OK nu så vi slipper öka medicineringen ytterligare... får vänta ngn vecka på svar skulle jag tro.

Nu är klockan snart två.. har ca en timme till på mej att plugga. Har bokat in mej på spinning kl. 16.30 o innan det ska jag hinna fixa sista tvätten, äta nått o sen åka förbi glasögonmagasinet o hämta ut mina nya glasögon. Är ganska nervös inför det faktiskt.. har glömt bort hur de såg ut :) Men ska bli både skönt o skoj med nya faktiskt, var på tiden. Mina gamla är varken snygga eller särskilt användbara med tanke på att min syn försämrats ganska rejält de senaste åren.
Tack snälla mamms o papps för den ekonomiska hjälpen :)

Ikväll ska ja o älskis ut o äta, sen får vi se om det blir ett biobesök eller hemmakväll med lets dance o hjälp som börjar idag :) Blir nog en mysig kväll vad vi än väljer att göra.

I helgen blir det lite jobb o så ska vi försöka bli klara med kontoret!
men först lite mer plugg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0