äntligen fredag

nu ser jag fram emot en skön helg utan plugg eller jobb (tror jag iaf)  Poolen har ringt VARJE dag hela veckan o bokat in mej på jobb. Som tur är har det varit längre fram i nästa månad så jag har kunnat tacka ja till alla dessa pass & de känns jättebra!
Idag kom löningen för december också så jag kunde föra över 7000 till sparkontot idag, inte illa va?!? Enligt min lilla budget hade jag planerat in att tjäna 10 000 kr jan-maj i år men om folk fortsätter vara sjuka o ta ledigt i den här takten lär det nog bli mer :)

Idag slutade jag redan efter lunch. Städade av lite hemma o sen hade jag tänkt att dra ner o träna lite men har fått lite känningar i halsen så jag hoppade gymet idag. Tog bilen ut till Rusta istället o shoppade loss lite där :) Shampo & balsam o duschcreme o grejer, helt otroligt billigt :) Sen köpte jag väggfärg & spackel, har ju tänkt at måla om lite i vårt lilla "kontor". Ska ta bort ett skrivbord också eftersom varken mercan eller ja sitter där särskilt ofta. Jag pluggar alltid i sängen eller i vardagsrummet och mercan sitter alltid i vardagsrummet o jobbar. Vi har pratat om att köpa en byra dit in istället eftersom vi är i större behov av förvaring!!! Köpte iaf två hinkar av färgen "nougat", får se hur den blir :) Tror det mesta blir bättre än det som är nu, baby-grönt + en massa hål i väggarna :(

Ikväll blir det mysig hemmakväll med mat, lets dance o godis, mums :) köpte även två flaskor vin förut, den ena blir att ta med till johan o linn imorgonkväll men den andra kanske öppnas redan ikväll :)

ha en trevlig kväll & helg kära läsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0