första socionom-jobb-dagen :)

idag har jag jobbat, hör ju till vanligheterna nuförtiden :) Men idag har jag faktiskt INTE jobbat som personlig assistent utan som handläggare på AMK :) Jag har med andra ord JOBBAT min  första dag på ett "socionom-jobb" :) Känns verkligen kul, men 10000 gånger jobbigare än att vara pers. ass... men mer utvecklande också för den delen :)
Ska jobba där onsdag och fredag också dena vecka o sen två dagar nästa vecka och ytterligare två veckan därpå :)
Känns som om det ska gå bra att kombinera med skolan nu också... imorgon är det statistik-seminarium så då tar det slut.. sen betas det mesta av nästa vecka så det bara blir c-uppsats kvar sen :)
 Det är mycket tack vare min snälla o förstående skriv-partner Sara som det funkar så bra! Hon är så flexibel, men så är hon ju i samma sits som mig också (spara pengar-ut o resa).

Sitter io funderar på om jag ska orka ta mig bort till volleybollen sen ikväll... är ganska trött efter en intensiv arbetsdag men det är samtidigt skönt att få röra på sig lite & rensa hjärnan :) Både Sara och Emelie sviker mej idag!! Båda två hade lovat att följa med men så bangar dom nu :( Har ju en kompis där iaf men det hade varit kul att få med sig några till!

När jag kom hem från jobbet lagade jag en supergod kycklingwok med fullkornsris. Blev inspirerad i lördags när vi hade tjejkväll o det bjöds på kycklingwok hemma hos emelie. Min blev lite annorlunda dock, jag hade i: kycklingfilé skuren i småbitar (wokas enskilt en stund) morötter, purjolök, zuccini, champinjoner och minimajs, samtliga ingredienser i mindre bitar. Så en liten "sås" på det bestående av vatten, mjöl, soja, salt o peppar. Hälls över o låt puttra en stund.
Så enkelt, nyttigt & gott :)

Hmm volleyboll eller inte.. det är frågan.. hmm bestämmer mig halv åtta tror jag.. :)

Fick föresten Myrras provsvar förra veckan... alla värden ligger bra till nu, ingen anmärkningsvärt :) Känns helt underbart skönt o inte behöva styra & ändra med medicindoser hit o dit. Inte minst skönt för kissen som slipper må dåligt!!

Nä nu ska ja lägga mej på soffan en stund o viiilaaa :)
det är jag värd!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej hej. Synd att det inte blev någon malmö resa:( Vi får hitta på nåt ändå tycker jag. Kramar

2009-02-10 @ 19:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0