äntligen avklarat!!

Nu är det där hemska seminariet över och jag klarade det faktiskt :) Men gud vad nervös jag var!! Vi fick dessutom bara 20 minuter på oss att förbereda en hel studie utifrån det perspektiv som vi fick lotta fram. Jag och Lisa fick etnografi, tack & lov:) Det blev en rätt bra studie vi la fram tror jag.. hade nog kunna bli ännu bättre om vi inte valt så dant med syftet i typ en kvart :)

Jag fick min lönespec. idag.. fick mycket mer än vad jag tänkt. Det är väl skitbra tänker ni säkert nu men det känns lite sådär faktiskt... Min plan sprack nu så jag får skära ner lite på jobbandet om inte mitt studiemedel ska bli drabbat. I värsta fall kan jag bli återbetalningsskyldig :( Eftersom jag egentligen skulle varit anställd hos finspångs kommun under hela förra året (då jag blev "tvååring") och därför hade jag någon form av semesterersättning att ta ut... detta fick man om man hade en månadslön under 19000 vilket jag har är jag är anställd som pers. ass. i lilla finspång :) Detta lades alltså till på min lön för januari o vips så sprack min lilla budget. Riktigt så allvarligt är det väl inte (än) då jag endast tjänat 19000 hittills i år (brutto) och får tjäna maximalt 50000 fram till sista juni. Tilläggas ska dock att jag jobbat MASSOR nu i februari så nästa lön kommer bli ganska saftig... Åhh nu låter jag helt otacksam och det är jag verkligen inte!!!

Känns så fel o tacka nej till jobb på AMK när det är en sådan bra erfarenhet och ett så roligt o givande jobb men jag kanske blir tvungen... Jag har inte ngt inplanerat nu i mars ännu så jag ska nog ta det lite lugnt nu..

Kom precis hem från ett härligt arm-pass på friskis tillsammans med carro & sara. Carro har tecknat gymkort nu också så jag har fått ytterligare en gym-kompis :)



VICTORIA & DANIEL!
Ett stort grattis till vår söta kronprinsessa o hennes Daniel som igår förlovade sig!! (är väl ingen som undgått att höra om) Jag tycker dock att det är såå dålig stil av alla dessa människor, jaa mest äldre, som bara klagar på att det tagit så lång tid, och att detta borde skett för 7 år sedan och bla bla bla. Jag håller verkligen INTE med. Jag tycker det är jättebra att det får ta den tid det behövs, det är ju ett jättestort steg, speciellt för Daniel som inte växt upp i samma miljö. Det är väl bättre att man känner sig redo och att man är starka tillsammans, speciellt när så många äktenskap slutar i skilsmässa idag. Folk gifter sig o skaffar barn innan nyförälskelsen har lagt sig o då är det väl inte så konstigt om det blir svårt att hålla ihop, eller?! 30-35 år är ju heller ingen ålder idag... många väntar ju tills dess innan de bildar familj och det tycker jag är helt rättom man känner för det :)!!! (i skrivande stund iallafall, det var ett tag sedan jag träffade Alicia nu... :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0