Vad gör dina får?

i natt hade jag svårt att somna, fixade & donade är hemma hela kvällen så jag var helt uppe i varv när man väl skulle nattas. Hatar verkligen att inte kunna sova, stressar upp mig själv o kolla klockan hela tiden. Så onödigt,  vad gör väl några timmars för lite sömn, egentligen? Det är ju inte så att man avlider, även fast jag ibland (oftast) tror det när jag väl ligger där o klockan tickar på.

För att komma till sak. Efter mycket vändande o vridande i sängen bestämde jag mig för att räkna får. Ska ju tydligen hjälpa. Saken är bara den att jag aldrig lyckas särskilt bra för mina får vägrar lyda mej. Det börjar alltid så bra, ett.... två.....tre.....fyra......fem får som hoppar över staketet... men sen!! Sen kommer värsta får-attacken. En massa får hoppar över samtidigt & det bara flockas bakom staketet. Jag blir hyperstressad (inget ovanligt för att vara mej iof) Undrar om det kan ha ngt med min hektiska livsstil att göra, haha. Kanske borde söka för det?!

Det roliga var att när jag berättade om mina får för Mercan så berättade han att hans får visseligen är lydigare än mina men att det emellanåt, i hans vita skara, kommer ett svart får & hoppar över. Haha, vad säger det om honom & hans undermedvetna??

Pratade även med min pappa om detta (ja jag vet, är helt insnöad på får) Pappa hade också försökt sig på att ränka får några gånger men hans problem var att vissa får vägrade hoppa över. Hur mycket han än försökte så stod fåret kvar där bakom staketet & vägrar hoppa.



Är det bara min familjs får som är knasiga eller? :)

Kommentarer
Postat av: sanna

haha kul story om får! det där med ugnar är ju nåt som är lite svårt o byta. tror vi haft en hyfsat vanlig i båda denna och den förra lägenheten. vad ska det vara för ugn då?:)

2009-04-03 @ 11:43:26
URL: http://sannadalle.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hehe... vilka får ni har!! Jag ska testa och räkna får och se om det händer nått speciellt. Blev nyfiken=)

2009-04-03 @ 14:57:37
Postat av: Emelie

hehe. ska testa vad mina får gör=) tänkte fråga om du kan läsa mina nya inlägg på min blogg, jag har problem med den.. kram

2009-04-03 @ 15:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0