helg & sånt

Nu är jag riktigt effektiv vad gäller bloggandet, skoj & känna för att skriva :)

Idag har jag mest varit hemma & fixat. Började dock dagen med en träning, hade tänkt ut o springa först men vädret lockade inte direkt så jag cyklade till Friskis & gick på ett medelpass. Skönt & få röra på sig lite.

Har faktiskt putsat fönster idag, typ andra gången i mitt liv :D Känner mig riktigt duktig & vuxen. Orkade dock bara två fönster, dom andra två sparar jag till mercan, får se vad han säger om det :) Sedan har jag oljat in våra utemöbler,  tvättade dynorna också så ska lägga på dom om ett par dagar när oljan torkat ordentligt. Blir så sugen på att fixa ordning på balkongen när det är sådant vårväder ute (dock inte idag). Ska åka & köpa växter ngn dag & plantera där ute också. Mina jordgubbsplantor står kvar sen förra året, ska bli spännande o se om det bli gubbar på som i år också :)

Är så irriterad på mitt ansikte där det börjat pluppa upp en massa finnar IGEN! Jag har varit så glad de senaste månaderna då jag sluppit dessa saker men nu kommer de visst igen... Undrar hur länge det ska hålla på... tonårstiden känns ju ganska avlägsen vid det här laget.. Kan ju bero på stress men jag vet inte.. Jobbigt & ont & fult är det iaf, sedan dilemmat sminka över eller ej?!?

Igår var jag & mercan i linkan & hälsade på hans syrra + familj. Hade tänkt att spendera dagen på stan men det vart bara en timmes shopping till slut. Hängde kvar så länge hemma hos Anneli & lekte med Alicia såklart :D Hon är ju 10 månader nu o börjar bli så skojjig att busa med. Bäbisssuget är här igen med andra ord :D

Trots en dryg timme på stan lyckades jag shoppa en del iaf.. jenas-leggins på Vero Moda, en blus på MQ & en top på Gina. Mercan köpte en skitsnygg vårjacka på H&M!!! Hör inte till vanligheterna att han shoppar där men det är roligt, nu kanske han vill gå in där med mig lite oftare!

På kvällen kom Sanna & Peter hit på lite grillning, invigde grillen för i år & det blev som vanligt kanongott. Kyckling, hemmagjord potatis-sallad, sallad & bröd! Martin kom över en stund också. Blev lite tv-tittande & några omgångar Scene it som gick skit för min del. Peter & Sanna dominerade stort :D Dom gick strax innan tolv men jag var väldigt pigg så jag satte mig med datorn ett par timmar o drömde mig bort till Karibien! Har hittat mitt paradis i den lilla ön Anquilla!! Men även St Martin, Grenada, Barbados & Bahamas lockar. Självklart också fastlandet, Venezuela, Costa rica m.m.m.m.
Känns tajt med bara tre månader nu.. hur ska man hinna se allt man vill på den korta tiden?!? Blir garanterat att välja bort en massa platser, tyvärr.

Påsken närmar sig ju också, har fortfarande inget bestämt gällande påskaftons kvällen! På dagen ska vi ju fira mammsen som fyller år & ska även förbi Rolf & Sonja ett varv & fika. Är inte så sugen på hotellet så det kanske blir utgång i stan istället.. samtidigt är det ju den gamla traditionen med hotellet på påskafton men jag vet inte. Åldersgränsen känns sådär. Börjar bli för gammal för det där tror jag : D

Snart dax för mat!
Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0