vad snabbt dagarna går...

dagarna bara rullar på o jag har ingen aning om vart de tar vägen.. Är redan inne på fjärde veckan på praktiken, nu känns det faktiskt riktigt bra att vi ska vara ute hela 20 veckor trots att jag var skeptisk till det tidigare. Jag kan ta allt i en mycket lugnare takt o jag tror att Veronika t.ex. som bara ska vara 10 veckor känner mig mkt mer stressad. Man ska hinna se så mycket som möjligt lära sig vad alla gör och sen själv också utföra jobbet... sånt tar tid!

Idag har jag varit i mottagningen o det verkade riktigt kul att jobba där. Lite mer varierande jämfört med den målgrupp jag jobbar med men man får ju samtidigt inte möjlighet att följa klienterna under så lång tid...

Helgen har varit riktigt skön också, trots att jag faktiskt tog på mig jobb på söndagen. Jag var hos en av mina favorit-brukare, om man nu får man skriva så??:) Fredagen blev det träning först o sen myskväll med älsklingen, vi orkade inte laga mat så det blev att köpa hem sushi. Vi testade det sushi-stället som ligger på Hospitalsgatan o det var riktigt gott, Mercan tog 14 bitar o jag 10 men jag hade gott kunnat ta några till :) Sen såg vi Finding Neverland som ingen av oss hade sett tidigare. Båda var tok-trötta så vi slocknade direkt efter filmen.. typ kl. 22.. haha..

Vaknade såklart tidigt på Lördagen bara för att man är van att gå upp tidigt, men eftersom vi kom i säng tidigt var man ändå rejält utvilad, blev en riktigt låååång morgon med frukost o min älskade lördags-tidning i sängen :) Sen en sväng på stan med Emelie o så åkte ja o Mercan till Åby o kollade på innebandy. Sen till mammsen o pappsen på kvällen, kollade fotboll o eurovision dance contest där, mysig kväll!

Söndagkväll blev det häng med Mallan, snackade massa skit o lagade mat :) Alltid lika kul o träffas, skulle bara bli lite oftare :)

Nästa vecka ska ja klippa o färga håret, ser jag fram emot :)

Kraaam på er alla & glöm inte bort att ta vara nuet i allt stressande o jäktande som så ofta hör vardagen till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0