Kort sammanfattning av Turkiet-resan..

Japp, nu är man hemma igen efter härliga semestern, det var verkligen välbehövligt, kopplade bort skolan totalt faktiskt =) Blev inte så många utflykter heller hehe, lyckades slappa en hel del så det är jag stolt över..

Har väl berättat om resan för de flesta vid det här laget så nöjer mig med en liten kortfattad version här!

+
Vårt hotell -
Vi blev verkligen supernöjda med hotellet - Hacibay - jättefin och stor lägenhet fick vi där vi trivdes kanon! Jättehärligt poolområde, bra restaurang och sen fanns en skönhetssalong + frisör som hörde till hotellet så vi passade på att göra oss lite fina vår sista dag då det givetvis skulle regna lite =(

Båtutflykten - Ja, jag kunde ju inte helt avhålla mej från utflykter så vi firade min födelsedag på en härlig båt ute i den turkiska skärgården, kostade bara 200kr/person o då fick man mat och fri dricka under hela dagen, helt perfekt för oss =)

Turkisk afton - Det bjöds på turkisk afton på vårt hotell en kväll, blev grillbuffe med lite turkiska bakverk till efterätt, de var dock inte så goda.. allt var så himla blött lixom. Det var som vanlig sockerkaka, kladdkaka, wienerbröd o.s.v. men allt hade dom lixom doppat i olja eller nått för de var bara blött o sliskigt, inget för mej =( Efter maten blev det turkisk dans som jag faktiskt deltog i hehe (Mercan vågade dock inte hehe), så blev det modevisning o lite andra uppträdanden!

-
Hissen!!!
Vi fastnade i hissen på vårt hotell en dag och det var bland det värsta jag varit med om. När dörrarna hade stängts släcktes bara ljuset helt plötsligt och så började hissen åka jääääättesakta neråt... sen stannade den en liten stund men dörrarna gick inte att få upp, sen saaaaakta neråt igen. Gud vad rädd jag var! Mercan var dock ko-lugn. Kändes som en evighet vi var där inne men det var nog inte så länge egentligen.. läskigt var det iaf.

Vilse typ varje dag.. vi hittade typ aldrig hem från stranden hehe, gick vilse första fem dagarna när vi skulle hem till vårt hotell... varken Mercan eller jag har vidare lokalsinne så det blev inte så bra haha.. det blev några timmars omväg tror jag =)


image48
Kleopatrastranden

image52
.. där vi även hittade några träningsmaskiner som vi inte kunde låta bli trots semestern =)


image49
på båten

image50
koncentrerad... =)

image51
Finis!

image53
Vår (eller kanske mest min) favvorestaurang - Norden, väldigt god turkisk mat o trevlig personal hehe

image54
stor macka =)

image55
uppe vid borgen..


image56
passade på att fräscha upp mina nagla för en billig peng!

image57
födelsedagstårta fick jag oxå, god men alldeles för stor =)

image58
Mysig middag!

Oj, vad bilder det blev.. vi tog sammanlagt 188st så det finns en del kvar men mycket är samma =)

Har ju ny hårfärg oxå nu som Sanna fixade i Fredags! Blev superbra, får fotta mej o lägga upp en bild så småningom..

Nöjer mej med detta så länge =)

Kommentarer
Postat av: Emma

shit vilka härliga bilder! inte nådigt sugen på turkost vatten & värme! ;D

2008-05-21 @ 22:47:37
URL: http://emmadorothea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0