Händelserika dagar

har hunnit gå fyra dagar av sommarlovet redan o jag har verkligen slappat samtidigt som det varit fullt upp hela tiden =)

I Onsdags hade vi opponering på vår b-uppsats som handlar om själskadebeteende hos unga tjejer, det gick kanonbra, vi fick jättebra respons på den och fick godkänt utan kompletteringar! Såå underbart skönt! Jag & Sara tog sommarlov direkt!

Torsdags drog vi ut till Abborreberg för lite sol & bad, det blev dock bara solning & picnic, var inte riktigt så varmt som det har varit exempelvis idag. Trevlig dag iaf, avslutade den hemma hos Carro på kvällen sen hela gänget! Hon bjöd på mat o vi satt på hennes balkong o drack te o hade det allmänt trevligt! Blev som en slags sista kväll för oss allihopa nu innan sommaren. Carro åkte ju till Turkiet igår och när hon kommer hem har Fatema åkt hem till Mariestad. Sen kanske Emelie ska iväg utomlands o sen börjar alla jobba...

Älski kom från Tyskland på torsdagskvällen också.. han hade köpt en present till mej, en jättefin sommarskjorta, så gulligt av honom =) Frågade först om han hade dåligt samvete för något men det försäkrade han att han inte hade, o det tror jag inte heller. Jag litar på honom nu, jag kan säga det och verkligen mena det nu. Men vägen dit har varit både lång & krokig, speciellt om man, som jag, är väldigt långsint. Men kärleken övervinner allt ju, men det krävs lite envishet & en himla massa förståelse!

Fredag blev det marknad i Finspång, shoppade lite bäbiskläder till Alicia som lilla bebben ska heta. Hon fick två klänningar och en liten sverige-dress som hon bara var tvungen att ha nu till EM, enligt Mercan =)

Igår blev Mercan & jag bjudna till Malins Johans sommarstuga ute i Ljusfallshammar, Emelie hakade på också och sen var Johans bröder där ute så vi blev lagom många till volleybollen som är en riktigt klassiker när man åker ut dit. Vi hade jättekul även om jag surade lite i början när mina servar blev sååå otroligt snea o dååliga! Mycket bad blev det också, det var verkligen jättevarmt i vattnet så man kunde vara i bra länge utan att börja frysa.. 

På kvällen drog vi ihop ett gäng för lite grillning o kubb i folkparken.  Var en massa folk där uppe inklusive en massa studenter så det var riktigt livat! Framåt elva blev det dock lite småkyligt så då drog de som var kvar hem till oss o hängde här ett par timmar. Mycket rolig kväll, även om våra samtalsämnen ibland gick lite överstyr ( i och för sej inget ovanligt när Johan är med hehe) Han bjöd även på några härliga stories som vanligt  =) Fick ett telefonsamtal av Emelie - en gammal kär vän från Finspång, under kvällen. Vi hörs bara några gånger om året nuförtiden, men hon var iaf hemma från Indien nu o hade inget att göra så hon kom förbi ett tag också, himla kul att träffa henne också!

Idag har ja o älski varit i Linköping o träffat lilla Alicia för första gången! Hon var såklart helt underbart mysig & söt! Hon låg o sussade i min famn jättelänge men när hon skulle över till mercan blev hon skitsur & börja grina nästan direkt.. hehe. Passade på att fira Elise också som fyllde 20 år igår!

Nu sitter jag äntligen ner här hemma o gör ingenting för första ggången på flera dagar! Skönt det också även om jag haft en underbar helg! Mercan ska iväg o träna snart så jag tänkte pyssla lite här hemma & gosa lite med kissarna!

Såg att mitt M på tangentbordet är helt löst o konstigt nu också =( Nån som vet hur man fixar sånt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0