långledigt

då var det fredag igen då o man är tillbax hemma i norrköping, dock inte bara över helgen denna gång. Nu ska jag vara ledig en heeeel vecka :) Känns givetvis väldigt skönt men också lite konstigt, är så van att åka ut till lägret nu varje måndag.

Veckan som gått har det varit familjeläger där ute, inte bara barn utan hela familjer som kommit ut o bott på gården. Det har varit jättebra, nästan roligare än de vanliga barn o ungdomslägren, tror det passar mig bättre att jobba med hela familjer. Det blir mer variation i vad man gör och sen har jag inte haft så stora barngrupper och ansvarat för åt gången. I och med att föräldrarna varit med har ju de haft det yttersta ansvaret. Men vi har pysslat med hästarna, haft ponnyridning, bakat, badat, pysslat o spelat lite fotboll o brännboll o så mycket samtalande förstås. Mercan var ute o hälsade på några dagar också o han stormtrivdes verkligen. Mirja föreslog att vi båda skulle jobba där nästa sommar :)

Var hemma en sväng i tisdagskväll, var tvungen att ta min andra dos TBE-vaccin o så hade vi lite tjejkväll med tacogratäng hemma hos emelie sen efteråt. Mycket trevligt, som vanligt :) Mycket prat om allas sommarjobb, kanske mest ja o Carro som babblade eftersom vi är så otroligt nöjda :)

Har fixat volvon nu också så jag ha kunnat ha bilen ut till lägret utan att göra Mercan lika isolerad, den funkar bra men några av dörrarna går inte att låsa upp...

Har varit duktig med träning denna vecka, o förra med för den delen. I lördags var ju jag & Mercan ute o sprang i vrinneviskogen. Blev 5.3 km, lite styrketräning på det o sen promenerade jag hem. Mercan tog bilen :) Det har även blivit två löparrundor nu i veckan ute i Kvarsebo. Invigde min nya pulsklocka också men den var tyvärr bara skit. Enligt den hade jag bara gjort av med 67 kalorier efter ca 30 minuters löpning, inte så troligt! Ska försöka hinna med ett styrkepass imorgon också men har en del att göra.. Ska till Sanna o få bort lite fula hårtoppar på fm o så måste ja hitta presenter till mina kära syskon som fyller nu i veckan. Måste tvätta också, tvättkorgen är överfull efter alla mina lägergrejer. Slipper dock städa, lägenheten bara glänste nu när jag kom hem. Han kan om han vill :)

Känner hur trött man är nu när man väl kommit hem o varvat ner.. ligger i soffan o bara slappar, har vräkt i mej en stor påse körsbär också som ja fick med mig hemifrån Eva. Var förbi o hälsade på henne o hennes familj ute i Krokek på vägen hem.

Mallan ringde förrut med så vi babblade bort nästan en timme som vanligt :) Planerade Halmstad lite... undrar hur man ska göra med frukost o sånt.. om alla ska lägga pengar så man handlar ihop eller?! Fast då får Mercan o Peter ha en egen kassa, iaf Peter haha. Hm får prata om det där när dom kommer hem. Ska bli skoj att komma iväg iaf! Hoppas verkligen på bra väder!! '

Nu ska ja nog lägga mej i sängen o läsa färdigt Tyskungen o bara njuta av att vara hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0