Kalas & filmkväll

två födelsedagar firades igår, syster o bror som båda fyller denna vecka. Marie 21/7 och Thomas den 25/7, GRATTIS!!

Jag har varit sugen på att bara tårta nu ett tag så igår tog jag tag i det o gjorde en supergod (kanske något väl söt) jordgubbstårta. Gjorde egen sockerkaks och marängbotten o sen la jag grädde, dajm o jordgubbar emellan. Blandade grädden med lemon curd o det blev faktiskt riktigt bra, men kanske i sötaste laget som sagt :)

Jk ringde lite senare o bjöd in oss på mat o film senare på kvällen så vi drog iväg dit efter en låååång men välbehövlig promenad. Vi grillade kyckling o majskolvar o så vart de pommes, sallad o tzatziki till, mums :) Fick dock lite problem med att välja film sen efter maten... vi skulle hyra via tv:n men kunde inte bestämma oss, eller Jk kunde inte bestämma sig rättare sagt :) Vi kollade igenom det mesta som fanns inom kategorin thriller men inget dög åt honom.. till slut hittade vi iaf en film från 2004, American crime. Den var helt ok! Sammanfattningvis en trevlig o rolig dag och kväll!

Idag blir det träning igen.. älski o ja ska ut i vrinneviskogen var det tänkt men han har drabbats av illamående så vi får se hur det blir med det. Hoppas verkligen inte att ngt ska bryta ut nu lagom till Halmstad-resan!!! Föresten ska det bli helt suveränt bra väder där nere nu när vi ska dit också, underbart skönt :)

Imorgon ska ja följa med bror till frissan, ska bli skoj, fast han är nog lite nervös. Men det är ju inte så konstigt, jag tror det blir jättebra med kortklippt iaf!

Nu ska jag se hur älski mår.. om det blir nån löpning eller om ja traskar ner till gymmet istället! Vädret är ju bara sådär så jag kan lika gärna vara inne...

Ha en skön dag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0