Struma!

Idag fick jag veta att min goa lilla kisse Myrra har struma, som om det inte räckte med knölen hon har på magen. I Måndags var vi med henne hos vet. för att operera bort knölen men han kunde inte söva henne för hon hade så hög puls. Idag fick vi provsvaren och det visade sig att hon har struma! Det är tydligen vanligt hos äldre katter.. jag ser bara inte henne som gammal,det är jobbigt att inse att hon inte är någon ungdom längre. Finns medicin mot det som tur är men det måste hon äta varje dag resten av livet och det är ju ingen dans på rosor att få i henne tabletter direkt =( Operation kostar ca 9000 :- helst sjukt dyrt med sånt!! Åh.. jobbigt jobbigt, Michel och jag ska iaf prata mer om det och sedan träffa vet. igen nästa vecka för att bestämma nått!

Skönt att det börjat lätta med skolan nu iaf.. denna vecka går jag inget mer och nästa vecka är det bara ett studiebesök och seminarium på tisdagen! Men man blir lite slapp bara av att inte ha ngt att göra.. idag sov jag ända till elva hihi, slog in lite julklappar på fm sen kom Emilia ett par timmar och vi lagade köttfärssås och snacka massa skit, riktigt trevligt att träffa henne, länge sen sist! Tränat har jag iaf gjort, blev ett Step-intervall pass nu ikväll, var riktigt roligt och jobbigt! Känns så skönt att jag äntigen kommit i gång och tränat igen!! Ska aldrig sluta =)

Nu ska ja pyssla om lilla kissan lite!



                             Myrra


Kommentarer
Postat av: mallan

första inlägget =) hi hi !nää men lille myrra då=( de har du inte berättat! har hört att de är vanligt på äldre djur tyvärr=(
kul att du skaffat blogg nu! kram

2007-12-13 @ 23:29:16
URL: http://mj84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0