Man kanske skulle ta och skola om sig till servitris?! :)

Haha, nävars men det gick kalasbra igår på Mirjas & Daniels bröllop och det var faktiskt riktigt roligt att servera. Jag var dönervös innan, var helt säker på att jag skulle spilla rödvin på nån men icke, ingen av oss 4 som serverade gjorde en endaste tabbe! :) 

Först åkte vi till kyrkan och närvarade vid vigseln. Den var så klart väldigt vacker, deras son Simon sjöng även en fin sång i kyrkan vilket förstås var himla fint & rörande.  Sedan var det bara att kasta sig in i bilen och köra fort son tusan till festlokalen & sen gick allt i ett hela kvällen. Ojoj, mina fötter & ben var helt förstörda!! Som tur var fick vi äta av den goda buffén, efterrätten och tårtan så det fanns ingen risk att vi skulle gå hungriga. Jag har dessutom fått med mig en stor papp-kasse med rester så nu behöver vi inte laga mat på hela veckan tror jag. Kycklingspett, nötfärsspett, fläskfile, rostbiff m.m.

Överlag så blev det en lyckad kväll och jag tror att brudparet också är nöjda med sin dag! :)

Annars har jag kommit igång dåligt här på bloggen.. jag har inte orkat lägga in bilder så det blir inget kul inlägg med foton direkt. Ska väl ta tag i det nån dag :) Fattar inte hur andra hinner & orkar blogga flera ggr om dagen men färska bilder. Har dessa människor inget annat liv eller är det bara jag som är såå långsam? :)

Idag måste jag tvätta & städa sen ska jag till mammi & fira mors dag.
Vardagsrummet ligger lite på is för tillfället. Vi har målat 3 väggar vita och det är iallafall helt klart! Nästa steg är att få upp tapeten och det kan dröja ett tag för vi har båda mycket jobb & annat i almanackan för tillfället.. Det ser iaf väldigt fint ut redan så jag tror det blir jättebra när det blir klart! 

Skönt med kortvecka veckan som kommer. Jag har tagit ledigt på fredagen och då ska vi iväg till Tjockisholm ett stort gäng! Det ska bli skitkul, att bara få komma bort & umgås med en massa underbara människor! Härligt! :) Hoppas förstås på fiiint väder!! :)

Näpp nu väntar tvättstugan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0