Mini-semester

I Torsdags var det äntligen dags för mig att få lite ledigt från jobbet och få åka iväg på en liten mini-semester. Efter en välförtjänt sovmorgon blev vi upphämtade av Mallan & JK och sedan styrde vi mot Köpenhamn!! Resan ner gick konstigt nog riktigt snabbt.. Varmt & skönt var det också när vi kom fram så vi begav oss ut på stan direkt. Strosade runt lite & jag prövade att käka pölse :)

Helgen var så spontan & skön. Även om vi gjorde saker nästan hela tiden så hade vi inte planerat in en enda grej utan tog verkligen dagen som den kom. (aja liiite planering var det väl som alltid)

På fredagen var det sämre väder så vi passade på att shoppa lite och strosa runt på Ströget. Grabbarna fyndade bla ett helt gäng snygga skjortor. Jag köpte lite av varje, dock mest i affärer som även finns i Norrköping. På kvällen besökte vi Tivoli, otroligt mysigt nöjesfält med en jättefin belysning. Efter mycket velande köpte vi även åkband, hihi. Åkte flera roliga karuseller faktiskt, den sista höll dock på att ta kål på både mej & Mallan, haha. Sanna & Peter kom även ner och joinade oss på kvällen. 

Lördagen åkte vi ner till Nyhavn och tog en båtutflykt. Väldigt fin men varm båttur :) Efter att vi fått i oss lite lunch drog vi till stranden & slappade lite. Blev en kanonvarm sommardag konstigt nog :)

Det var någon slags kulturnatt i Köpenhamn just denna helg så det var en massa dansuppvisningar och band som spelade precis vid vårt hotell. På lördagskvällen passade vi på att gå omkring lite där. Vi åt sedan världens godaste grillbuffé på ett ställe där. Ojoj vad gott det var alltså!! Jag åt lätt mest av alla, tom mer än Peter tror jag :)

Senare på kvällen blev det även utgång i Köpenhamn, en lite annorlunda men helt Ok upplevelse :)



Lite bilder från helgen:

   
     
   





 

Det var mitt första besök i Köpehamn och det lär garanterat blir fler resor dit. Jag gillade stan jättemycket, den kändes så mysig & lättillgänglig, inte alls som en huvudstad egentligen. Kan absolut rekomendera resor dit :)

Idag var man tillbax på jobbet, utvilad & glad :)
Tänk vad några dagars ledighet kan göra för humöret!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0