Tunisien

Då var den efterlängtade vecka 28, min enda lediga vecka på hela sommaren snart slut... men den har varit helt underbart skön!!

Mercan & jag hade från början tänkt att semestra lite här i Sverige men när väderprognoserna bara visade sämre & sämre väder så slog vi till & bokade en sista minuten resa till solen. Bokade dagen innan, ospecificerat och betalade bara ca 2000kr var allt som allt för resa, boende, transfer m.m. Tunisien, där vi hamnade visade sig vara en riktig hit :)

Vi hamnade i staden Sousse som ligger några mil från Monastir där flyget landade. Hotellet vi bodde på hette Kaiser & var i och för sig det "sämsta" av Deturs hotell i Sousse (**+) men det var faktiskt helt OK för oss. En liten pool fick vi också fast där visade det sig vara på tok för varmt för att vara på dagarna så vi höll mest till nere på beachen :)

Det blev en riktigt slappar-resa för oss båda. Vi sov ut varenda morgon, spenderade dagarna nere på stranden & på kvällarna strosade vi runt i alla mysiga kvarter i den lilla staden, åt en massa god mat & shoppade en del! En riktig semester med andra ord!! 

Kan verkligen rekomendera Tunisien!! Innan vi åkte var vi lite oroliga för vi har hört från flera håll om folk som inte varit nöjda efter att ha varit där men vi håller inte med! Gillar man Turkiet tror jag man ska satsa på Tunisien, påminner lite om Turkiet fast MYCKET billigare & finare :) Jag åt middag för ca 60 kr/kväll & då provade jag allt möjligt :) Ett ganska stort minus är dock människorna där nere, många är väldigt opålitliga och försöker lura oss stackars turister. Man får tex fel växel tillbaka när man köper något eller så ljuger dom eller överdriver saker... Himla tråkigt att det är så för annars är det ett trevligt land!


På väg till stranden...


Stranden i Sousse


Fisk & Skaldjurskväll :)


Den var faktiskt godare än vad den ser ut :)


En dag till havs


Mercan smygfottar mej från vår balkong när jag morgonsimmade en morgon :)


Mercan mitt i vimlet i Medinan 


Mercan med en beundrare :)
(vi var på en helt otroligt bra & rolig dragshow en kväll, fem transor som kallade sig Changeing Ladies som imiterade kända artister & grupper. Vilka kroppar dom hade sen.. herregud.. värsta kvinnoformerna, man blev nästan lite avis :) 


Vårt favvo-ställe Port el Kantoui (eller nått sånt) 


Merci ♥
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken fin bikini du hade! den hade jag inte sett. Är inte ett dugg avundsjuk på er härliga resa=)

2009-07-13 @ 12:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0