Det lutar åt COSTA RICA!

har ägnat de senaste dagarna åt att läsa, läsa, läsa och verkligen försöka bestämma mig/oss för vart vi vill. Inte det lättaste kan jag lova! Man vill ju se & göra ALLT under dessa tre (kanske fyra) månader! Det verkar som om både Sara & jag är ganska överens om att Costa Rica passar oss bäst vad det gäller jobbandet iaf. Verkar som en bra utgångspunkt där man kan se och uppleva mycket samtidigt som man jobbar. Mercan bryr sig inte så värst mycket om vart han ska resa runt bara det blir någonstans verkar det som. Han överlåter det mesta till mig :)

Efter månaden i Cosra Rica vill jag fortsätta resa neråt Panama - Colombia - Venezuela meda Sara är mer inne på att åka norrut mot Mexico. Får se vad som händer, hur mycket vi ska resa tillsammans har vi ännu inte bestämt.. Sista tiden, som vi planerar att spendera i USA kommer vi dock att mötas upp igen. Åh, som jag längtar efter denna resa!


Idag på jobbet fick jag veta att jag ska tillbax till 1-2an och jobba nästa vecka.. känns jättekul att komma tillbaka dit (där jag gjorde min praktik) och få lite omväxling mot arbetet i mottagningen. Jag fick ledigt också när vi ska till London & tur var väl det för resan är ju redan bokad :)

Idag träffade jag Emilia efter jobbet & sa hejdå. Hon åker tillbax till Umeå imorrn och kommer inte hit igen förrän till jul. Vi tog en glass på Lindahls och satt en stund i solen och slappade. Sedan var det dags för mig att gå till Sats och möta upp Carro för ytterligare en provträning där. Denna gång blev det ett SUPERKUL AFRO-PASS!!! Åh, vad skoj det var att ful-dansa barfota till afrikanska trummor eller vad det var, haha. Jag har ju precis köpt nytt kort på Friskis så någon träning på Sats blir det dock inte denna höst, tyvärr, måste jag säga för det var den roligaste träningen på länge!!! Men min ekonomi måste som sagt prioriteras just nu!

Tack vare blocket har jag blivit ca 1000 kr rikare på bara två dagar.. har sålt några socionomböcker och bättrat på reskassan ytterligare, himla bra det där. Blev helt manisk där ett tag och vände nästan upp och ner på hela lägenheten för att hitta fler saker att sälja, haha.

Costa Rica:










Kommentarer
Postat av: sanna

ohhh vad jsg avundas eran resa

2009-08-20 @ 22:17:42
Postat av: mallan

åååhhh va härligt det låter. va sugen man blir att komma och hälsa på er=)kram

2009-08-21 @ 00:30:30
URL: http://mj84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0