Costa Rica, Mexico eller Jamica??!!

Sitter & kollar på volontäruppdrag runt om i Centralamerika.. börjar bli dags att ta tag i det där nu och verkligen bestämma oss för vart vi ska jobba och vad vi ska jobba med. Att det blir något med barn & ungdomar är ju redan givet men om det blir barnhem, undervisning eller något socialt center är ännu inte bestämt. Jag hittade precis en ny sida som jag inte kollat på förrut och där fanns det även möjlighet att jobba i ett barn & föräldraprojekt om man hade utbildning inom socialt arbete och det låter ju perfekt för mej :) Tilläggas ska att projektet även var på Jamaica!!! :) Åh, det kommer verkligen bli svårt att bestämma sig... allt verkar ju så otroligt intressant och spännande! Sara och jag ska sätta oss nästa helg och kolla ordentligt.. har skickat iväg ett par e-mail till olika organisationer som förmedlar volontärplatser så hoppas man fått svar tills dess :)

Måste verkligen börja läsa böcker på engelska nu och uppdatera min engelska lite :) Några barnböcker på spanska kanske också vore en idé att läsa :)

Igår gjorde Mercan & jag en knasig grej, vi var ute & gick en långpromenad i den fina vädret.. hade gått utåt Hageby och när vi kom förbi Erikshjälpen så föreslog jag att vi skulle gå in och titta. Mercan var såklart måttligt intresserad men jag lyckades till slut  övertala honom att gå in en kortis :) Väl därinne hittade vi en perfekt bokhylla till vårt så kallade kontor :) ingen av oss hade dock pengar med oss så vi fick gå hem och hämta bilen och köra 3 vändor. Kostade 300 kr och visst hade den lite skavanker här och där men den blev kanon där inne :) Har fixat & donat där inne hela dagen och imorrn ska jag och Thomas till Ikea så då kan jag köpa det sista till det rummet. Så skönt att äntligen bli nöjd även där :)

Mallan var här en sväng igår också, vi fikade på Färgargården och så passade vi på att boka boende till London. Hoppas nu att det inte är alltför skabbigt ställe vi hamnar på... inga bed bugs tack! :)

Nu ska jag byta om och ut o springa ett varv.. har inte haft ont  idag eller igår så jag hoppas verkligen att det ska gå bra om jag tar det lugnt.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0