en helg på SPA

Måndag igen då o hemkommen från vår lilla mini-semester. Har haft en skön helg på ett härliga Kalev spa i Tallin, när vi väl kom fram vill säga. Båtresan dit var en pers, iaf för mig som har lite svårt för höga vågor o en massa gung på båten. Det började lugnt o bra, vi åt den godaste buffén som jag någonsin ätit tror jag, svindyrt var det dock men väl värt varenda krona. Det var dels en jättestor kall buffé med lax i alla de slag, olika röror, ägg, strömming, grönsaker, skinka, kalkon, rostbiff o frukter. Sen var det en varm buffé med en massa olika goda rätter bl.a. den godaste Janssons frestelse som jag ätit på länge. Slutligen fanns ett stårt bord med efterrätter, äppelpaj, blåbärspaj, pannacotta, glass, fruktsallad, ost & kex, tårtor m.m. Som alltid när det är buffé åt vi givetvis alldeles för mycket.. inte alls så bra med tanke på allt gung som  väntande senare på natten. Efter middagen blev det lite black jack sen gick vi ut på däck en stund, då var klockan strax före tolv. Det var jättelugnt där ute då, stjärnklart o fint, riktigt mysigt.  Men bara ngn timme senare började det blåsa, jag sov inte mycket den natten kan jag lova. Efterso vi inte hade något fönster i vår lilla hytt kunde jag inte vara kvar där när det blåste så pass mycket ( jag hade lite smått panik) jag var tvungen att gå upp o stå vid fönstret några timmar. Kände mig mycket tryggare där, konstigt egentligen för då såg man ju vågorna som slog upp mot båten o hörde hur vinden ven utanför. Vid fyra-tiden lugnade det sig lite o jag kunde äntligen gå ner till hytten igen.

På fredagen gick vi lite på stan innan vi fick tillgång till hotell.rummet. Promenerade runt i gamla stan, riktigt mysig stad Tallin faktiskt. Eftermiddagen låg vi o bubblade flera timmar sen passade vi på att gå på bodypump. Kul o träna tillsammans för en gångs skull. Lördag o Söndag blev det bara att slappa, gick på massage o på en fotbehandling som var så skön att jag somnade :) Testade gymmet också men det blev rätt lugnt för både ja o Mercan hade grym träningsvärk efter pumpen. Kvällen blev det vin & choklad på rummet, så "beställde" vi en film som tyvärr var rätt dålig... men mysigt ändå :)

Sammanfattningsvis har det varit en underbar helg!

Mercan har föresten varit helt suverän, inte haft mobil eller dator på hela resan! Trodde jag inte var möjligt :) Inget jobb & ingen sport, såå skönt med en pojkvän som bara ägnat sig åt mig :) 
-Älskar dej-

Idag har jag varit ledig. Träffade Karin efter lunch för en fika på Fräcka, planerade lite inför Ellen-rekryteringen. Gick väldigt bra så nu vill man bara sätta igång o börja träffa tjejerna :) Hoppade boxen idag, Sanna kunde inte o jag kände att jag bara ville vara hemma lite. Har ju tränat en del i helgen också. Har lagat mat, fixat lite här hemma o kollat på ensam mamma o idol som jag missade när jag var borta. Tråkigt att Loulou åkte ut.. men hon var inte lika bra som hon brukar tyvärr..

Imorgon blir det tillbax till praktiken igen, ska bli skoj o "jobba" lite igen, var ett tag sedan nu. Ska fika med Carro sen efter jobbet.. det var också ett tag sedan nu, ska bli kul o babbla lite skit igen :)

Saknar mina bäbisar som inte kommit hem ännu... får se om Mercan hämtar dem ikväll efterjobbet, hoppas det! Syrran var skapligt trött på att ha dom, hon hade tydligen haft lite problem med att få i Myrra hennes medicin så nu ville hon bara bli av med katterna, haha. Ja, hon kan vara rätt envis ibland lilla kissen & hon gillar ju inte att bli itvingad dom där äckliga tabletterna som hon måste ha mogron o kväll, varje dag. Men duktig är hon iaf, för det mesta tar hon dom utan problem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0