nackspärr & brownies!

Vaknade med världens nackspärr i morse, kunde knappt röra huvudet åt sidorna alls :( Jag måste ha sovit på nått knasigt sätt + att jag nog inte strechade nacken så bra igår. Inte alls faktiskt när jag tänker efter. Känns lite bättre nu men gör fortfarande ont o kolla åt höger är svårt :( Känner mig lite småhängig faktiskt, ont i kroppen efter igår. Brukar kunna känns bra med träningsvärk men har lite ont i halsen också o är så trött så då blir man lite ynklig istället.

Gick upp redan kl. 06 i morse eftersom jag skulle träffa Karin på Djäknepark halv åtta. Rekryteringen gick kanon föresten!! Lite segt med första gruppen men sen kom vi igång :) Nästa 30 tjejer anmälda!!:) Förhoppningsvis sätter vi igång veckan efter nästa vecka (vilken vecka det nu är?!?) Ska bli himla kul så det ser jag verkligen fram emot!

Idag har jag bakat brownies också, har inte smakat dom fördiga ännu men smeten var iaf underbart god :) Tänkte ta med mig hem till mamma o pappa på fredag o bjuda dom på. Är ju fars dag i helgen med o min kära pappa är väldigt svag för godsaker, speciellt choklad precis som jag :)

Här är iaf receptet som jag nästan "snott" från Pernilla Wahlgrens blogg (jag har dock dubblat hennes recept här + gjort några egna ändringar :)

250 g smör
250 g mörk choklad
4 dl socker
2krm salt
2 tsk vaniljsocker
4 ägg
5 dl vetemjöl
4 msk kakao
3 dl vit choklad i bitar

Sätt ugnen på 180 grader
Smält smör och den mörka chokladen bruten i bitar, i kastrull sakta under omrörning.
Rör blandningen slät och låt den svalna.
Rör ner socker, salt och vaniljsocker.
Tillsätt äggen, ett i taget och rör rejält tills smeten är blandad.
Sikta mjöl och kakao i kaksmeten och vispa den slät.
Rör ner de vita chokladbitarna och häll över smeten i kakform (ja tog en sån stor ugnsform med lite högre kanter)
Grädda i varm ugn i ca 35 - 40 min.
Skär i kuber och ät!

Nu ska ja o ÄLSKIS (som ja o min pojkvän kallar varann ibland o som jag tänker fortsätta med  trots att en viss person har så otroligt roligt åt det, nämner dock inga namn även om de flesta säkert vet vem jag syftar på)
ja vi ska iallafall dricka te o äta brownies nu. Älskis o jag :)

Kramis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0