hemmafru

idag har jag gjort en rejäl storstädning här hemma. Rensat & slängt en massa gammalt skräp, torkat typ alla ytor med rengöringsmedel o sen damsugit o moppat  golven i alla rum. Sen fick köket en ordentlig rengöring också, spisen & ugnen såg förjävlig ut men nu är det skinande rent. Mina händer är helt skrynkliga nu :) men det beror inte bara på städningen, tog mig ett välförtjänt bad efteråt, Mmm härligt :) Låg en lång stund där i o höll nästan på o somna, riktigt skönt var det o det var jag värd efter allt jobb i lägenheten!

Har faktiskt advents-pyntat lite med, trots att det är en vecka för tidigt. Bar ner en massa grejer i förådet & då fick jag syn på julsaker-lådan så den åkte med upp o nu hänger det stjärnor  & ljusstakar i alla våra fönster, jättemysigt. Saknas bara 4 ljus till adventsljusstaken o de måste ma ju ha så ska ner på stan imorrn o fixa lite sånt. Kanske blir en o annan julklapp också?! Ska föra över lite pengar från mitt sparkonto så ja kan julshoppa lite nu innan den 25e.

Imorse blev det ett power-pass o sen ett spinningpass på det, det brukar vara så skönt att köra på lördagsförmiddage men INTE idag. Jag kände mej helt yr o konstig på spinningen o på powern orkade jag jättenågra rep. :( Vet inte om det är för att jag kört en hel del styrketräning senaste veckorna så mina muskler blivit vana vid att bara orka lyfta samma vikt max12 ggr :) aja.. går säkert bättre nästa gång, kan ju inte gå bra jämt.

Nä nu ska ja ner o köpa lite ingredienser till maten ja ska laga o så kanske det slinker ner en o annan godisbit också :)
Älskling kommer hem vid åtta o eftersom jag kört hemmafru-stuket hela dagen kan jag lika gärna fortsätta o ha maten klar när han kommer hem. haha.



trevlig kväll kära läsare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0