Förlovning, jul, nyår, tentaångest, ögonoperation m.m.m.

Långt blogguppehåll minst sagt...

Men jag har varken haft tid eller lust att blogga faktiskt. Har haft så mycket att göra så bloggen är det minsta jag prioriterat, tyvärr :( Men nu ska det försöka bli ändring på det. Jag hoppas också att mina kära läsare hittar tillbaka hit så småningom.

Det är så MYCKET som har hänt i mitt liv! Det största är givetvis min & älsklingens förlovning! Som avslutning på min fina julkalender fick jag på julaftonsmorgonen mitt 24:e paket innehållandes en så fin ring som han valt ut till mig! Jag blev både överraskad och GLAD!!  Jag som aldrig trott att han skulle kunna överaska mig på ett så stort sätt!! Det känns speciellt att vara förlovad, jag känner mig nyförälskad på nytt och det är allt annat än vardag hemma hos oss just nu :)

Julen var så himla skön, jag behövde verkligen lite ledighet hemma hos mamma & pappa. Förvisso jobbade jag rätt mkt men att få vara ledig från skolan kändes som en dröm! Eftersom Mercans pappa & Sonja var i Egypten firade vi julen hemma hos mina föräldrar med dom närmaste. Blev väldigt lugnt och avslappnat och framförallt mysigt!!! Juldagen var jag bjuden hem till Sanna på lite tjejförfest med julklappsbyte m.m. Sedan utgång på hotellet som faktiskt blev riktigt skoj :)

Nyår firades i ett skyddsrum någonstans i Eneby, eller var det i Haga? Jaja, någonstans där emellan i alla fall. Det blev också en kanontrevlig kväll! God mat, efterrätt och en massa dansande :)





 

 

Därefter var det slut på det roliga och jag spenderade kommande vecka med tentaångest och förkylning. Såhär i efterhand kan jag även konstatera att en hel del av ångesten inte berodde på tentan i sig utan på den stundande ögonoperationen. Jag mådde inte alls bra och Mercan undrade om jag hade pms! Tur att mina fyrbenta vänner fanns vid mina sida :)



Så i måndags, den 10 januari var det äntligen dags för den operation som jag väntat på och gruvat mig över så länge. Jag jobbade på förmiddagen i hopp om att mildra min ångest ngt men jag var väldigt nervös hela dagen. Strax innan kom Mercan och hämtade mig, han följde även med mig in på kliniken där jag först fick en lugnande tablett (som inte hjälpte ett skit ska tilläggas) Jag satt/låg sedan i hans famn och darrade medans jag väntade på att få gå in. När jag slutligen blev ”uppropad” höll jag på att kräkas. Läkaren vad dock väldigt lugn och vänlig och han fick mig att slappna av lite grann i alla fall. Han undersökte mina ögon och konstaterade att allt så bra ut och att jag var redo att opereras! Helt plötsligt låg jag bara på britsen med en laser-maskin ovanför ansiktet, jag fick bedövningsdroppar och så satte dem igång. Det kändes litegrann men det gjorde absolut inte ont, och det gick så otroligt snabbt!!! Efter bara några minuter var det klart. Jag satte mig upp på britsen och kunde se vad klockan var som satt på väggen. Vilken känsla!!! Det var förvisso rätt dimmigt men jag hade rejäl skärpa direkt! Sen skulle jag blunda i en halvtimme och fick lägga mig i en skön fotölj, jag ville dock bara titta med mina nya ögon :) Ganska snart började det dock att svida och skava så då var det skönast att bara blunda. Efter ytterligare en koll fick jag åka hem. Vilade i några timmar men framåt kvällen kunde jag se riktigt bra utan att det gjorde ont. Idag har allt fungerat jättebra, höger öga känns jättebra men jag har fortfarande en skavande känsla i vänster. Det kunde tydligen hålla i sig några dagar pga svullnad i ögat. Men jag är än så länge väldigt nöjd & FACINERAD Att helt plötsligt kunna se är en otroligt häftig känsla!! Imorgon ska jag försöka ta mig till skolan och delta i några seminarier!

Nattinatti :)

Sitter skyddsglasen nu månne? :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Stort grattis till förlovningen! Är alltid roligt att höra om olika typer av frierier och överraskningar :)

Och så kan jag inte låta bli att se vad stor lillskrutten blivit redan. Tiden går så fort..

2011-01-12 @ 09:09:10
Postat av: sanna

haha kallbom ville inte folja med o rida elefant, jag tror inte han vaga haha

2011-01-13 @ 03:23:34
URL: http://sannadalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0