Lovely London

Då var man hemma igen efter en underbar London-resa tillsammans med en underbar vän!
Utvilad är dock det minsta jag är.. jag & Malin har haft dagarna full-speckade med saker att göra, inte minst all suverän shopping som staden har att bjuda på :)

Vi kom fram vid lunchtid på lördagen och möttes av ett sommarvarmt London. Både jag och Malin hade föreställt oss ett regningt & ruggigt höst-London och hade inte direkt prioriterat sommarkläderna i vår minimala packning. Efter att vi installerat oss i vår lilla mini-rum på ca 6 kvadratmeter så gick vi ner på stan. Hann bara med en enda butik den dagen, helt galt stora affärer alltså!! Sedan blev det lite picknick i en park.. mysigt!
    


På kvällen var vi sjukt trötta men lyckades ändå ta oss ner på stan och äta middag.. mycket mer orkade vi tyvärr inte utan vi begav oss hemåt och stupade i säng.

Söndagen började vi med en promenad bort till Madame Toussauds som Malin absolut ville se & visst var det häftigt att gå omkring där inne så det ångrar jag verkligen inte :) Vissa av dem var läskigt lika.. Sedan tog vi tunnelbana runt stan för att se diverse sevärdigheter, tyvärr var inte vädret lika bra som på lördagen. kallt & blåsigt :(


    

Måndag & tisdag ägnades bara åt shopping och jag unnade mej faktiskt nästan allt som jag verkligen ville ha. Det hör ju inte till vanligheterna men kände att jag var värd det efter allt sparande. Nu när man är garanterad jobb & lön fram till nyår är det lite lättare att njuta av den lön man får varje månad!! Köpte bl.a. 2 par jeans, vinterjacka, svart kavaj, skjorta, kjol, underkläder, neccesär, scarf, flera tröjor, massa smycken och en skjorta till Mercan ♥
Är dock lite besviken över att jag inte köpte någon klänning, det hade jag hoppats på!

   

En underbar resa som tyvärr fick ett jobbigt slut. Flygresan hem visade sig bli en mardrömsresa! När vi kom in för landning på Skavsta så visade det sig vara väldigt mycket dimma så det gick inte att landa,, piloten försökte gång på gång men när vi nästan var nere på landningsbanan så lyfte vi igen. Det var sjukt jobbigt, både psykiskt och fysiskt. Trodde jag skulle svimma eller spy av allt åkandes upp och ner och alla skarpa svängar. Slutligen fick vi beskedet att vi skulle landa på Arlanda!! Himla bra när man ska upp och jobba på. 06.30 nästa dag.. både jag & Mallan var sura & arga & trötta när vi fick kliva av i Stockholm, vänta på buss 45 min, åka buss 2 timmar och sedan köra bil 45 minuter!!! Usch! Skönt att det är över nu!


     

    Men London kommer definitivt att besökas igen :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0