bloggtorka

Jag är riktigt dålig på att uppdatera bloggen för tillfället & det verkar inte vara någon idé att lova förändring för det har det ju visat sig att jag är såå bra på att hålla...

Faktum är att jag verkligen inte har tid. Mina dagar är så otroligt full-speckade och när jag har lite tid över så orkar jag bara inte blogga. Det är tufft att vara en heltidsarbetande kvinna :)

Jobbet är verkligen utvecklande, utmanande och roligt, eller roligt är väl fel ord när man möter ledsna människor men det är så mycket mer än så. Att ha fått ansvaret att ha hand om en "egen" tjänst är verkligen jätteinspirerande, men ibland också väldigt jobbigt. Man ska vara myndighetsperson med allt vad det innebär samtidigt som man ska jobba socialt med utsatta människor, det är jättesvårt! Det är mycket ansvar om man själv måste ta och bedömningar som man själv måste göra. Inte som i somras när man var vikarie och kunde lämna över "det jobbiga" till de ordinarie. Men man blir helt slut i huvudet vissa dagar och då vill man bara hem och stänga in sej i lägenheten och inte träffa folk överhuvudtaget.. Det tar energi att jobba så nära människor, men det är samtidigt såå givande. Det är verkligen en balansgång att hålla på med socialt arbete!

I går slutade jag lite tidigare och mötte upp Mercan på stan. Vi gick till skopunkten och jag köpte skor, 2 par :) Några dagar tidigare hade jag köpt ytterligare 2 par så nu får det vara sluthandlat skor för min del :) Köpte även ett linne på H&M och ansiktsprodukter på Hälsokost. För flera år sedan, innan jag blev student så var jag på en ansiktsbehandling där dom rekomenderade produkter från "Rosenserien". Jag började använda deras rengöring, ansiktsvatten och krämer & min hy har aldrig varit så fin som då! Tyvärr kunde jag inte fortsätta att handla dessa när jag blev student men nu har jag äntligen kunnat unna mig dem igen. Hoppas få bort alla ful-pluppar på hakan som vägrar försvinna.


Nu ska jag hämta min efterlängtade lördags-frukost och äta i sängen, studen som jag har längtat efter hela veckan haha :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0