Costa Rica - here we come!

Idag har jag & Sara bokat flygbiljetterna till Costa Rica så den 27/1 nästa år så sticker vi iväg :) Det blev billigare än vad vi hade räknat med också! Mycket positivt!!=) Vi kommer att komma fram den 28/1 och så börjar vi jobba den 1/2 vilket ger oss fyra lediga dagar innan vi börjar jobba. Känns skönt att slappa lite först, sova ut och kanske få ett första intryck av stan! Spännande ska det bli minsann!

Efter jobbet avverkade vi (ja & Sara) ett 75 minuter långt & hårt spinningpass. Fy tusan vad jobbigt det var, jag trodde att jag skulle avlida under passet, eller drunkna i min egen svett, haha. Ska nog hålla mig till hederliga 60 minutare i fortsättningen :)

Har faktiskt kännt mig lite gladare idag. Har varit så nere sedan lille kisse försvann. För mig kan ett djur betyda nästan lika mycket som människor. Jag är glad att jag fått förmånen att växa upp med djur omkring mig och fått mitt liv så berikat av dessa underbara varelser. Det borde alla få egentligen. Det är synd att det inte är så och människor utan erfarenheter av nära relationer med djur har tyvärr svårt att förstå att man kan sakna och sörja ett djur så otroligt mycket.

Imorgon ska jag åka till Tråbrunna Granit och lämna in en liten sten som vi ska gravera in "Myrra" på och som sedan ska ligga på hennes grav. Det kommer att bli fint med en liten minnes-sten!

En glad nyhet är för övrigt att jag har fått förlängt på jobbet till och med 31 december! Nu kan man verkligen andas ut och sluta oroa sig för res-kassan! Väldigt skönt & Kul att få fortstta utvecklas på mitt lärorika, första socionomjobb :)

I Lördags hade jag en väldigt rolig kväll tillsammans med en massa underbara tjejer! Vi ordnade med snitt-buffé, alla hade med sig någon snitt/litet tilltugg så det blev ett stort buffébord av allas rätter! Sååå gott!!
Efter maten blev det en massa härligt tjejsnack och lite kortspel med en superfin kortlek som Karin själv konstruerade lite snabbt i brist på annat :) Ett & annat fel blev det dock i leken, men det är inte lätt att rita 52 kort när man fått i sig lite alkohol :)
Hjärter-spader?? hahahaha!
Tror vi alla blev rättså "på lyset" efter några rundor kortspel, det är farligt sånt där :) Men hade en riktigt rolig kväll som avslutades på Palace!
Tack tjejer! :)


Maten :)



Var och en fick även "presentera" sin egen snitt, hihi


Malin, Linn & Jennie


Anna & systrarna Dahlén


Annis blev lite straffad med en liten och en stor snaps :)

Den obligatoriska gruppbilden :)


Sötnosar!


Kommentarer
Postat av: mallan

hahaha vad tusen håller jag på med=)

2009-09-08 @ 12:32:42
URL: http://mj84.blogg.se/
Postat av: Karin

hahaha! hjärter spader!! :D hoppas du sparar den där kortleken så kan vi ha den som festkortlek, den är ju så bra och genomskinlig! :D tack för en superkul kväll! kramis

2009-09-09 @ 20:56:25
URL: http://karinkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0