transkriberingsvecka

är ganska nöjd med mig själv idag, en och en halv transkribering avklarad + en igår. Bara en och en halv kvar denna vecka och det blir förhoppningsvis färdigt imorgon. Sen har jag påsklov... kanske blir lite läsning om olika analysmetoder m.m. men jag har inte tänkt att ge mig på någonting alltför jobbigt :D

Det känns mycket lugnare med upsatsen nu också, börjar se vissa mönster i informanternas svar och det är väldigt intressanta saker, enligt mig iallafall :D Om det är någon diskurs eller inte vet i tusan... det där med att jag numera är expert inom det ämnet kan ni glömma. Nu är jag lika förvirrad som tidigare igen... tillsammans med alla andra.

Dom ringde nyss från jobbet (personlig assistans- norrköping) och erbjöd mig sommarjobb, jag tackade artigt nej och berättade att jag ju redan har ett jobb i sommar. Tackade dock ja till helgen runt den 9:e maj då jag ska jobba.

Jag är helt uppe i varv av någon konstig anledning... har varit det ett tag nu. Lite smått rastlös & konstig.. fast glad :D Många bollar i luften nu, kan bero på det. Fast jag gillar ju att ha det så också. Jag har ju problem med det där att vara lagom, antingen kör jag på som bara den, är helt uppe i det jag gör & verkligen engagerar mig till 100%. Sen när jag väl blir trött blir jag tok-trött, nere, hängig med alla möjliga symptom på sjukdomar både fysiska o psykiska. Nu senast hade jag ADHD, helt osannolikt nu men när jag väl var i den situationen så var jag näst intill övertygad, som vanligt. Andra sjukkdomar som jag haft är MS, bordeline, hudcancer, blodpropp, struma, damp, hjärntumör, hjärtfel m.m.m. tilläggas ska att jag utbildar mig till socionom & ska hjälpa & stötta människor, rimmar inte det ganska illa?!

Hur som helst som är jag inte orolig inför mitt framtida yrkesliv, är övertygad om att det kommer att gå galant. Har ju klarat mig riktigt bra hittills både med jobb & plugg!

I eftermiddag ska jag, Carro & Fatema till vrinneviskogen och springa 5 km på tid. Så vi har något att förbättra på de veckor som är kvar till vårruset den 28 (tror jag) maj. Ska bli spännande att se vad jag ligger på nu!


Mangos lilla koja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0