Städ & Rensdag!

Lördag idag då, brukar vanligtvis innebära sovmorgon för min del men inte idag. I dag var det nämligen vår bostadsrättsförenings årliga vårstädning och jag & Mercan var givetvis med & donade :D

Vi skrev snabbt upp oss på "oljning av staket" så det är vad vi har ägnat morgonen & förmiddagen åt! Gick faktiskt riktigt bra & snabbt! Riktigt trevligt att umgås lite med grannarna & styra upp bra stämning. Det är mest äldre i vår förening & i början hade de lite förutfattade meningar om mej & mercan, eller yngre människor i allmänhet. Men nu har vi varit med på ett antal städdagar, glöggkvällar & julbord och det verkar som om de flesta ändrat sin åsikt. "Vad kul att ni yngre också är med"  och "Det är inte så vanligt att dom yngre är med och städar" Efter lunch tillsammans med föreningen så gick vi upp till oss o påbörjade städning även här. Jag & tjejerna var på Ikea igår & shoppade lite grejer till balkongen + kartonger att sortera saker i så ni kan ju tänka er att jag var eld & lågor över att få börja min rensning hihi :D

Peter & Martin var här ett varv på kaffe som vi avnjöt på vår härliga balkong. Det bästa med den är att det är så otroligt skönt där trots att det inte är så varmt ute. Nu är bästa årstiden att vara där.. framme i juli är det som en bastu, går knappt att gå ut där då.

En promenix runt strömmen hanns också med! Nu sitter ja & väntar på att Emelie, Johan, Carro & Simon ska komma hit på grill & spelkväll! Ska bli riktigt skoj att umgås alla sex för en gångs skull!!

Ha en skön kväll kära läsare!
/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0